Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 1019-1038 of 1974
-
Innovation during the Covid-19 crisis: an in-depth study of eight companies
(Master thesis, 2022)Over the years, researchers in the field of innovation have debated whether recession and crisis have given organisations opportunities, or limitations for growth. The Covid-19 crisis has now given a unique opportunity to ... -
Innovation governance in the forest sector: Reviewing concepts, trends and gaps
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Innovation in the forest sector is a growing research interest and within this field, there is a growing attention for institutional, policy and societal dimensions and particular when it comes to the question of how to ... -
Innovations in the global knowledge economy: consequences for organizations
(Peer reviewed; Journal article, 2014)The authors know with a high degree of certainty that when new knowledge emerges, innovations in organizations will be created and economic growth stimulated in the global knowledge economy. The question the authors will ... -
Innovative leadership in organizations: the road to innovation performance
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Organizations often experience problems and challenges due to the development of rigid bureaucratic rules and procedures, which may represent obstacles to creativity and innovation. In a global knowledge economy, innovation ... -
Innovative ledere: En casestudie av norske lederes innovative ferdigheter
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I dag er innovasjon nødvendig for omstillingsevne og for at bedrifter skal være konkurransedyktige i markedet. Det eksisterer mye litteratur om hvem entreprenøren og lederen er og hva som kjennetegnes som entreprenøriske- ... -
INNOVATIVE PIONERPRODUKTERS REFERANSEPRISER I NYE PRODUKTKATEGORIER OG DERES VIRKNINGER PÅ PRISRETTFERDIGHET OG KJØPSINTENSJON.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Oppgaven tok med utgangspunkt i eksisterende teori om blant annet pionerprodukter, referansepriser, prisstrategier og kjøpsbeslutninger, sikte på bekrefte kausale mekanismer mellom eksterne og interne referansepriser, ... -
Inntak av kostfiber ved kostintervensjon – en kvantitativ studie
(Bachelor thesis, 2016-11-01)Bakgrunn: I Norge er overvekt og fedme et stadig voksende problem. Fedme er en kronisk lidelse som krever langsiktig oppfølging i form av vektreduksjon ved hjelp av livsstilsintervensjon. Vi leter fortsatt etter metoder ... -
Inside out
(Bachelor thesis, 2017-09-21)I denne oppgaven har jeg tatt for meg renovering av Eik skole sin SFO. Jeg har hatt intervjuer som har gitt meg ideer og inspirert meg og vært essensielt for det endelige resultatet. Siden jeg har vokst opp i et hjem med ... -
Intelligent Deep Fusion Network for Anomaly Identification in Maritime Transportation Systems
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Abstract: This paper introduces a novel deep learning architecture for identifying outliers in the context of intelligent transportation systems. The use of a convolutional neural network with decomposition is explored ... -
Intelligent deep fusion network for urban traffic flow anomaly identification
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper presents a novel deep learning architecture for identifying outliers in the context of intelligent transportation systems. The use of a convolutional neural network with an efficient decomposition strategy is ... -
Intelligent Graph Convolutional Neural Network for Road Crack Detection
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Abstract: This paper presents a novel intelligent system based on graph convolutional neural networks to study road crack detection in intelligent transportation systems. The visual features of the input images are first ... -
Intensjon ved bytte av bank
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven og dens hovedtema er intensjon ved bytte av bank. På bakgrunn av temaet har vi derfor valgt problemstillingen “Hva påvirker intensjonslojaliteten til en bankkunde?”. Oppgaven er forankret i ... -
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Internasjonal onboarding: Skal onboarding være likt for alle?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hensikten med oppgaven er å belyse hvordan norske virksomheter praktiserer onboarding av utenlandske arbeidstakere, med bakgrunn i teorien til Bauers fire C´er: Compliance, Clarification, Culture og Connection. På ... -
Internasjonale Feilansettelser: Hvordan forhindre feilansettelser blant expatriates og self-initiated expatriates i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-09) -
Internet of Things (IoT) - Ecosystem and Indoor Climate Dashboard for Visualization in Domestic Homes
(Master thesis, 2020-06)Internet of Things (IoT) has become a ubiquitous ”thing” that we are not aware of. It fits right into daily life as we do our chores, making it simpler without us knowing it in the background. IoT is a ”thing” that digitalizes ... -
Internettannonsering – en eksperimentell studie på effektiviteten av innholdsmarkedsføring og bannerannonser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er internettannonsering, med spesielt fokus på innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring har fått et oppsving i popularitet i forbindelse med at vår mediehverdag har blitt mer digital i Norge. ... -
Internetthandel. Hvilke faktorer avgjør om man handler på internett og i hvilken grad klarer aktørene å skape lojalitet?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Internkommunikasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt vi vil undersøke. Videre presenterer vi Uni Micro, bedriften vi har fått bruke som case. Her forklares det kort hvor de startet og hvordan veien har blitt ... -
Internkommunikasjon av nøkkelkundeforvaltning: - en kvalitativ studie i norsk hotellbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan helhetlig nøkkelkundeforvaltning bør kommuniseres til de ansatte, og hvordan dette kan være med på å påvirke lojaliteten til kundene. Vi har i vårt arbeid benyttet oss ...