Internkommunikasjon
Abstract
I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt vi vil undersøke.
Videre presenterer vi Uni Micro, bedriften vi har fått bruke som case. Her forklares
det kort hvor de startet og hvordan veien har blitt til i dag. Det forklares og hvordan
gruppen kom i kontakt med Uni Micro og bakgrunnen for prosjektet. I siste del av
innledningen har vi valgt å avgrense oppgaven og tar så for oss struktur og
oppbygning.
I teoridelen legges det til grunn teorien oppgaven bygges på og det vi vil knytte opp
mot forskning senere i oppgaven. Dette er primært internkommunikasjon med innslag
av kultur og ledelse som bygger opp under kommunikasjon. Emner som
kommunikasjonskanaler og innbokskontroll er sentrale emner en møter i kapittel 2.
I metodedelen utdypes det hvordan problemstillingen ble til for så å begrunne valg av
kvalitativforskningsstrategi. Vi valgte å gå for semi-strukturerte dybdeintervju, på
denne måten kunne vi få en åpen dialog med utvalgte spørsmål. Videre presenteres
utvalgsprosedyren og feilkilder. Avslutningsvis i metodedelen tar vi for oss validitet
og relabilitet.
2
Under resultat tar vi for oss dataene vi har samlet inn og får frem hovedpoengene.
Her legge vi frem funn og drar paralleller mellom de ansatte. Resultatene fordeles inn
i internkommunikasjon, ledelse og kommunikasjon og innbokskontroll.
Videre i oppgaven kommer drøftingen. Her drøfter vi teori, funn som har
fremkommet i resultatdelen og situasjonen i Uni Micro opp mot hverandre. Vi
avslutter så oppgaven med å gjøre en anbefaling til Uni Micro. Avslutningsvis vil vi
presentere noen tiltak som bedriften kan få bedre utbytte av. Siste del av oppgaven vil
handler om videre forskning.