Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1548-1567 av 1974
-
Political Leaders’ Communication Strategies during COVID-19 in Highly Infected Countries: A Scoping Review
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This scoping review maps communication strategies employed by political leaders in countries that experienced high infection rates during the COVID-19 pandemic. Using the Arksey and O’Malley scoping review framework, this ... -
Political public relations and strategic framing
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ... -
Politisk kommunikasjon på sosiale medier – Mer brød og sirkus til folket?: Hva kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre (Ap) og Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på Facebook?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven handler om politisk kommunikasjon på sosiale medier. Mer spesifikt er formålet med oppgaven å undersøke hva som kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum på Facebook. Disse ... -
Politisk merkevare – en studie av Arbeiderpartiets velgere gjennom brand concept maps.
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I denne oppgaven har vi undersøkt kjernevelgere og vippevelger i lys av Arbeiderpartiet. Formålet med studien er å avdekke hvilke assosiasjoner utvalgene har til Arbeiderpartiet som en merkevare, og om assosiasjonene kan ... -
Polycystisk ovarie syndrom og akupunktur
(Bachelor thesis, 2015-02-04)Bakgrunn for oppgaven Polycyctisk ovarie syndrom er den vanligste hormonelle ubalansen hos kvinner i befruktningsdyktig alder (1). Denne kroniske tilstanden rammer 5-6% av disse kvinnene (2). Det er også den største årsaken ... -
Pop-up fenomenet i Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-14)Temaet for oppgaven er pop-up bruk i Norge. Med snever akademisk teori, har vi erfart at temaet er lite belyst. Med dette som utgangspunkt ønsker vi å bidra med forskning på området ved å ta for oss følgende problemsti ... -
Populisme: Teknikk for klikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ... -
POSISJONERING AV EASY MANAGEMENT PÅ BEDRIFTSMARKEDET
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Målet med studiet bak oppgaven var å kartlegge hvordan den nyetablerte tjenesten Easy Management på en mest hensiktsmessig måte kan posisjonere seg mot bedriftsmarkedet. På bakgrunn av dette valgte vi å se nærmere på ulike ... -
Posisjonering og merkebygging av Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering
(Master thesis, 2016-11-07)Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ... -
Positiv påvirkning : Hvordan kan klesindustrien gjennom digital markedskommunikasjon bidra til å gi unge mennesker et bedre selvbilde?
(Bachelor thesis, 2019)Ideen for dette prosjektet kom i fjor høst etter Medietilsynet la frem en skisse med etiske retningslinjer mot kroppspress i sosiale medier. Temaet er derfor den digitale markedskommunikasjonen påvirkning på eget selvbilde. ... -
Positiv respons på negativ elektronisk vareprat: Betydningen av sosial identitet og argumentstyrke
(Master thesis, 2018-11-01)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et merke over internett. Målet med oppgaven er å avdekke hvilken effekt negativ vareprat har for merkeevaluering (holdning og kjøpsintensjon), ... -
Positive vs. negative kundeanmeldelser – troverdige?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I dagens samfunn spiller sosiale medier en viktig rolle i forbrukernes hverdag, og online feedbacktjenester benyttes av svært mange både ved innhenting av informasjon og ved evaluering av produkter og tjenester. Det kan ... -
Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) og Akupunktur
(Bachelor thesis, 2015-02-04)Mange lever med diagnosen Posttraumatisk stresslidelse, og det er forventet at flere i fremtiden vil få stilt diagnosen. Det er sannsynlig at flere vil oppsøke alternative behandlingsmetoder for lidelsen, ... -
Potential
(Bachelor thesis, 2017-09-22) -
THE POTENTIAL OF USING NEURO-IS TO UNDERSTAND CONSUMER’S APPROACH-AVOIDANCE MOTIVATION IN ONLINE GROCERY RETAIL
(Chapter, 2017)There is a request for research to examine consumer-purchasing behavior in online grocery retailing. By definition, behavior includes both cognition and observable responses. Neuro-Information Systems (NeuroIS) is a framework ... -
Preferences for urban building materials: Does building culture background matter?
(Journal article; Peer reviewed, 2018-08-17) -
Prestasjonsfremmende egenskaper ved teamarbeid.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne oppgaven er bygd rundt problemstillingen: Opplever prosjektmedarbeidere at kunnskapsoverføring er en kilde til læring som påvirker prestasjonene i en prosjektgruppe? Disse forskningsspørsmålene vært sentrale i ... -
Prevalence and attributable health burden of chronic respiratory diseases, 1990–2017: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2017
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background Previous attempts to characterise the burden of chronic respiratory diseases have focused only on specific disease conditions, such as chronic obstructive pulmonary disease (COPD) or asthma. In this study, we ...