Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 101-110 av 110
-
Statsråder kommer og går, men embetsverket består : En kvalitativ studie om samarbeidet mellom statsråder og departementsråder.
(Master thesis, 2020-06)Denne studien tar for seg samarbeidet mellom statsråder og departementsråder, da disse stillingene er sentrale i den offentlige forvaltningen. I samarbeidet kan det oppstå ulike dilemmaer som partene er nødt til å ta hensyn ... -
Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ... -
The Effects of Perceptual and Conceptual Priming on Attention and Evaluation in Commercial Breaks
(Master thesis, 2015-11-23)While a vast number of studies have examined the effect of priming on positive evaluation towards an object, little research has been done on its effect on attention. Priming’s effect on positive evaluation has generally ... -
The making of a valuable place brand: A continuous collective effort.
(Master thesis, 2014-10-01)The interest in keeping rural settlements has remained constant with the Norwegian authorities since the start of the industrialization. Despite the fact that cities have grown and continue to grow while the rural areas ... -
Til hvilken grad står norske toppfotballtrenere ved sine verdier i motgang?
(Master thesis, 2021)Det finnes mye forskning knyttet til fotballtrenerrollen, men lite av denne forskning ser på trenerrollen og hens utøvelse av ledelse med utgangspunkt i verdier. Det som gjør en fotballtrener interessant å forske på ... -
Troverdighet til bærekraftig kommunikasjon i dagligvarebransjen og klesbransjen
(Master thesis, 2022)Dagligvarebransjen og klesbransjen blir av mange ansett som klimaverstinger, og står for store mengder klimautslipp. Denne kvantitative studien tar for seg sammenhengen mellom bærekraftig kommunikasjon og troverdighet i ... -
«Workplace incivility»: En kvalitativ undersøkelse av hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder
(Master thesis, 2021)Hensikten med studien er å undersøke hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder. Studien er basert på funn fra dybdeintervjuer, gjennomført våren 2021, med åtte informanter, ... -
Å lede i en ny æra : Et konseptuelt studie av positivt lederskap, innovasjon og digitalisering
(Master thesis, 2020-06)Problemet: Å lede kunnskapsarbeidere til å forløse den kunnskap og kreativitet som kreves for verdiskapning i den fjerde industrielle revolusjon. Problemstilling: Hvordan kan digitalisering fremme innovasjon gjennom ... -
Å lede i møte med fremtiden: En studie om ledelse og innovasjon i organisasjoner
(Master thesis, 2021)Problemet: Å anvende ledelse på en slik måte at det dyrker organisasjoners evne og kapasitet til å bedrive innovasjon og innovasjonsaktiviteter i et moderne marked. Problemstilling: Hvordan bidrar god ledelse åpne opp ...