Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 1039-1058 av 1149
-
Strømmekonserter - mer enn nødløsninger?
(Chapter, 2022)Digitale teknologier og medieplattformer er grunnleggende for kunst- og kulturfeltet i dag, og de griper inn i stadig flere sider av vårt hverdagsliv. Gjennom seksten artikler fra en rekke norske og internasjonale forskere, ... -
STUDENTERS HOLDNING TIL MERKEVARE AV SPORTSBEKLEDNING
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvorvidt tilhørighet og/eller mediapåvirkning styrer studenters holdning til merkevarer av sportsbekledning. Grunnen til at dette er spennende å studere, er fordi sportsbekledning ... -
Studie i ubevisst påvirkning gjennom sensorisk markedsføring
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Sensorisk markedsføring har de siste årene blitt et mer utbredt begrep innenfor markedsføring. I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på å forstå hvilken effekt de ulike sanseinntrykkene vi blir utsatt for, har på ... -
En studie om Mathallen kan forandre forbrukeratferd og dagligvarekjedene i Oslo
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ... -
Styrk samholdet mellom dine ansatte gjennom Job Crafting
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I dagens samfunn er de fleste opptatt av hvordan lederen tilrettelegger og leder ansatte. Men hvilke krav har den ansatte selv for å forme sin arbeidsdag? I tillegg er det et krav i norsk arbeidsmiljølov at alle skal ... -
Styrkebaserte spørsmål og jobbengasjement
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Stress er verdens tredje største helseproblem. Når vi vet at antallet egenmeldinger på grunn av lettere psykiske plager nesten har doblet seg det siste tiåret synes vi det er viktig at organisasjoner og arbeidsplasser ... -
Substans og fremtreden i Politet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksessfaktorer for Terrengpark
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Vi ønsker med denne oppgaven å se på nisjer innenfor reiselivet. Dette er et tema vi har valgt fordi vi mener nisjer vil bli en god strategi for framtidig norsk reiseliv. For å belyse tema nisje har vi valgt å ta for oss ... -
Suksesskriterier for å ivareta sosial- og akademisk integrasjon.
(Bachelor thesis, 2020)Som følge av pandemien Covid-19 har studenters undervisningsmetode i stor grad endret seg fra et fysisk campus over til et digitalt campus. I den forbindelse ønsker vi gjennom denne studien å belyse i hvilken grad Høyskolen ... -
Suksesskriterier for krisekommunikasjon
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Suksesskriterier for markedskommunikasjon i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Temaet for denne bacheloroppgaven er markedskommunikasjon i sosiale medier, med et fokus rettet mot bedrifters bruk av markedskommunikasjon i sosiale medier mot både eksisterende og potensielle kunder. Det virker som at ... -
Suksesskriterier ved outsourcing av renholdsfunksjoner i hotellbransjen i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Suksessrik kommunikasjon gjennom Facebook
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Sunnhet på flaske - en kartlegging av markedet for sunne drikker
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Survivor Syndrome- Hvordan påvirkes de gjenværende av nedbemanningen?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Denne oppgaven har hatt som formål å undersøke om de gjenværende ansatte opplevde «survivor syndrome» i forbindelse med nedbemanningen hos Orkla i 2013, etter at deres oppkjøp av Rieber & søn var et faktum. Survivor syndrome ... -
Sustainable development and greenwashing: How blockchain technology information can empower green consumers
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The unethical behavior of greenwashing threatens the growth of sustainable products and markets. Greenwashing degrades essential efforts to reduce climate change and pollution and to promote social justice. False marketing ... -
SWEATSHOP – KLESINDUSTRIENS MØRKE SIDE
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om hvordan en opinionsleder kan påvirke forbrukere gjennom sosiale medier, og andre medier de kan fremme sin mening. Som tema har vi valgt å fordype oss innen samfunnsansvar i klesindustrien, ... -
Systemic value creation in knowledge organizations: Aspects of a theory
(Peer reviewed; Journal article, 2017)