Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 308-327 av 1149
-
Fra ukjent klubb til Europa-eventyr : En historisk ekspansjonsteoretisk analyse av Sarpsborg 08.
(Master thesis, 2020-06)I denne oppgaven har det blitt gjennomført en historisk ekspansjonsteorietisk analyse av Sarpsborg 08 Fotballforening. Vi har analysert den sportslige og økonomiske utviklingen til klubben siden fusjonen i 2008 frem til i ... -
Fraktkostnaders effekt på forbrukeres kjøpsbeslutning ved handel av sport- og fritidsutstyr på nett.
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Tilgangen til informasjon og sammenligning preger netthandel i forhold til tradisjonelle butikkutsalg. I sport- og fritidsbransjen ser man at homogene sortiment og få store aktører påvirker prisene. Alle ønsker å fremstå ... -
Franchisekjeders utfordringer ved adopsjon av netthandel.
(Master thesis, 2015-11-23)Franchise er en svært populær organisasjonsform i den norske detaljvarehandelen, og veksten i netthandelen de siste 20 årene har vært eksplosiv. Dette medfører at utfordringer som oppstår ved kombinasjonen av disse strategiene ... -
Free-riding og showrooming: konsekvenser for detaljistene
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne oppgaven tar for seg begrepet showrooming, de som showroomer og forholdet mellom mobilbruk, service, lojalitet og showrooming. Free-riding ved showrooming er et relativt nytt begrep, men det blir stadig et større ... -
Frelsere eller parasitter? Ledermotiver for bruk av IT-konsulenter
(Chapter, 2020)Abstract: The high degree of digitalization in Norway depends on external ITconsultants working on internal projects in private firms as well as in public organizations. This is partly because of organizations’ need for ... -
Fremtidens arena for kunnskapsdeling – Fra kunnskapsarbeiderens perspektiv
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne oppgaven handler om kunnskapsdeling internt i organisasjoner, kunnskapsarbeiderens behov og trender innenfor arenaer for kunnskapsdeling. Disse temaene ses i lys av den teknologiske utviklingen og hvilken påvirkning ... -
Fremtidens HR: en helsefremmende arbeidsplass
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Tema: I denne bacheloroppgaven har vi dannet en arbeidsmodell for hvordan norske bedrifter optimalt sett kan tilrettelegge for god ansatthelse. Problemstillingen er:”Hva består tilrettelegging for helsefremmende tiltak ... -
Fremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Formålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen ... -
‘Friends call me racist’: Experiences of repercussions from writing comments on newspaper websites
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Frivillige organisasjoner og lobbyisme: en case-studie av Changemakers lobbyisme for “land-for-land rapportering"
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven ønsker jeg å finne ut hvilke lobbymetoder Changemaker brukte for å få gjennomslag for kravet om land-for-land-rapportering. Hvilke strategier brukte de i lobbyarbeidet sitt, og hvilken tilgang hadde ... -
Frivillige organisasjoner: Sosiale medier som kommunikasjonskanal
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Inspirasjonen for denne oppgaven var en rapport om ”Nettverkssamfunn og frivillige organisasjoner” publisert av Senter For Forskning På Sivilsamfunn Og Frivillig Sektor, og skrevet av Kari Steen-Johnsen, Bernard Enjolras ... -
Frivillighetsturisme: En kartlegging av motivasjonsfaktorer
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet frivillighetsturisme. Fenomenet er lite forsket på i Norge, men likevel er det kjent blant nordmenn ettersom stadig flere velger å kombinere reising med frivillig arbeid. ... -
From Linear to Circular Economy: a Transaction Cost Approach to the Ecological Transformation of the Firm
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Ownership and control have been the strategic focus of organizational analyses to achieve performance. The emergence of sustainable strategies has, however, confronted conventional organizational theory because performance ... -
Frontfigurer og merkevarer: Ideelle egenskaper for et vellykket samarbeid
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er den økende trenden ved å bruke “influencers” eller kjente personer som frontfigur for en merkevare. Vi ønsket å undersøke hvilke egenskaper disse frontfigurene ideelt burde ha for ... -
Fusjoner og oppkjøp - Utfordringer og motiver ved fusjoner og oppkjøp
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Først mat, så moral: et kjøleskapsstudie av miljømerkers effekt på kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2020-06)Bakgrunn Bakgrunnen for studiet var et ønske om å lære mer om forholdet mellom bærekraft og forbrukeratferd. Temaet er både aktuelt og viktig. Etter flere runder med innsnevring kom vi frem til en problemstilling. Pr ... -
Førstegangskjøperne blir stadig yngre: En behovsendring skapt av nyhetsmediene?
(Bachelor thesis, 2017)På tross av raskt voksende boligpriser har førstegangskjøpere i Oslo blitt stadig yngre i løpet av de siste tiårene. Samtidig har medievanene til unge mennesker endret seg betydelig. Der en tidligere samlet seg rundt ... -
Førstegangsledelse - fra den andre siden av gjerdet
(Bachelor thesis, 2015-10-22)Linda Hill og Haaland og Dale har forsket på prosessen det er å bli leder for første gang. Deres undersøkelser omhandler utfordringer man møter som ny leder og de konkluderer forskningen med at det er et mangelfullt ... -
Førstegangsledere
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Å være førstegangsleder skjer en gang. Det er i denne fasen man danner grunnlaget for lederrollen. Beslutningen om å bli leder skjer raskt når en leder blir syk eller slutter. Derfor er det ofte lite gjennomtenkt, både ... -
Førstelinjemedarbeideres bidrag i tjenesteinnovasjoner
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for oppgaven er en felles interesse for tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling. I oppgaven undersøkes førstelinjemedarbeidernes involvering i tjenesteinnovasjonsprosessen, og hvilke faktorer som fremmer eller ...