Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 984-1003 av 1149
-
Selvledelse: Å lede seg selv i dagens arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Hierarki, makt og innflytelse er noe av det som har preget det gamle organisasjonssamfunnet, hvor ledelsesteorier dyrket den autoritære ledertypen, altså “den sterke mann”. Det 21. århundret har brakt med seg en rekke ... -
SELVLEDELSE: Hvordan takle og mestre stress og høyt arbeidspress
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunn for oppgaven Bakgrunnen for oppgaven er at vi først og fremst fattet stor interesse for temaet selvledelse etter at vi gjennomførte valgfaget Ledelse og personlig lederskap våren 2016. Vi var begge tidlig enige ... -
Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ... -
Service innovation: suggesting a typology of service innovation
(Peer reviewed; Journal article, 2014)This paper outlines and discusses a typology of service innovation which encompasses four types of service innovation. The typology emerges from a combination of two service concepts, those of service orientation and ... -
Service på nett og i butikk
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven skal ta for seg servicen i netthandel og i fysiske butikker. Vi ønsker å finne ut hvilken effekt servicekvalitet har på tilfredshet, og videre hvilke faktorer som påvirker kundens inntrykk av service. ... -
Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Sexiest job of the 21st centry
(Bachelor thesis, 2019)Temaet: I denne oppgaven har vi valgt å se på Reskill som kompetanseutvikling konsept. Vi har valgt følgende problemstilling; “Hvorfor ønsker ansatte i banksektoren å delta på et Reskill-program?” som det kommer frem av ... -
Siste sesong av skam: Hva nå?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ... -
SKAMbra bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ... -
Skap tillit i en kunstig verden
(Bachelor thesis, 2020-06)Vi har i denne oppgaven hatt til hensikt å komme frem til hvilke holdninger forbrukere har til bedrifter sin bruk av kunstig intelligens og personlig data. Dette var for å kunne hjelpe bedrifter å styrke relasjonen til ... -
”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ... -
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ... -
Smarte kontrakter kan hindre grønnvasking
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Smarttelefonen - fra vane til avhengighet
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Mobilavhengighet er et relativt nytt problem som stadig får økt oppmerksomhet, både i Norge og utlandet. Vi ønsker å belyse en del av dette problemet med utgangspunkt i forbrukeratferd. Gjennom et eksperiment vil vi studere ... -
Smarttelefonens innvirkning på effektivitet – en kvalitativ undersøkelse av norske ledere
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Smarttelefonen har i mange tilfeller blitt en forlengelse av oss selv og er et teknologisk verktøy som aldri er langt unna sin bruker. Vi har i denne oppgaven forsket på hvilken rolle den spiller i menneskers liv og ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
“Smi mens jernet er varmt og motivasjonen på topp” - En studie av digital læring i onboardingprosessen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Formålet med bacheloroppgaven er å undersøke hvordan learning management systems (herretter kalt LMS), i dag blir benyttet i fem bedrifter innen varehandel. Fokuset er på årsaken til benyttelse, med vekt på temaet ... -
Smidig prosjektarbeid og utvikling i Digitaliseringsdirektoratet
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien har som hensikt å undersøke hvordan prosjekter blir gjennomført i henhold til prosjektteori og smidig metodikk. Dette har blitt undersøkt gjennom følgende problemstilling: ● “Hvordan arbeider ... -
Smilefjes - en merkeordning
(Bachelor thesis, 2012-11-28)