Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Merkevare"
Viser treff 1-3 av 3
-
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Kvinnefotball, en skjult juvel: En studie av forbrukeres holdninger og oppfattet samfunnsansvar til en merkevare gjennom sponsing av kvinnefotball
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien omhandler sponsing, og dets effekter på en merkevare. Formålet med denne oppgaven er å synliggjøre og presentere verdien av å sponse kvinnefotball. Dette skal vi gjøre ved å måle forbrukeres holdning og ... -
Mine valg speiler ikke min personlighet, eller?: En kvantitativ studie om personlighetstyper og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2021)Enhver merkevare har en bestemt personlighet med hensikt i å vekke interesse hos den rette målgruppen, og emosjonell tilknytning til merkevarer er blitt mer sentralt med introduksjonen av human brands på sosiale plattformer. ...