Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBøe, Ole Martin
dc.contributor.authorSvendsen, Christer Andre
dc.date.accessioned2014-03-19T12:24:48Z
dc.date.available2014-03-19T12:24:48Z
dc.date.issued2014-03-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/192697
dc.description.abstractDenne oppgaven tar med utgangspunkt i Phillip Kotlers markedsføringsteorier og Thorolf Helgesens teorier om markedskommunikasjon for seg hvilke kriterier som ligger til grunn for avvik i oppslutning på Facebook mellom DNB og Nordea. Vi vil gjennom oppgaven komme med teoretiske antakelser på hvorfor dette skillet eksisterer, som vi vil bekrefte/avkrefte gjennom et casedesign der vi analyser fem dybdeintervju gjennomført hos bedriftene. Avhandlingen starter med en redegjørelse av Facebook, tradisjonell markedsføring, kunderelatert markedsføring, markedskommunikasjon og Co-Creation. Disse temaene vil være sentrale for forståelse av situasjonen mellom DNB og Nordea og verdien av Facebook som markedskommunikasjonskanal for bedrifter generelt. Videre vil vi presentere metodevalgene gjort til denne oppgaven før vi presentere våre funn i henhold til de teoretiske antakelser og forskningsspørsmål som fremlegges i oppgaven. Vi vil så drøfte relabilitet, intern validitet, ekstern validitet og objektivitet før vi kommer med vår endelige konklusjon på oppgaven. Avslutningsvis kommer vi med anbefalinger til videreforskning. Gjennom oppgaven har vi påvist hvordan økonomisk satsingsvilje og ansatte dedikert til sosial medier er de to kriteriene som er opphav til skillet i oppslutning og aktivitet på Facebook hos DNB og Nordea.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectMarkedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectMarkedskanalernb_NO
dc.titleModerne markedskommunikasjon, forbrukerkritikk og likes.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel