Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergene, Helene Færgestad
dc.contributor.authorJohansen, Linda Venås
dc.contributor.authorNyhus, Siri
dc.date.accessioned2014-03-25T12:52:00Z
dc.date.available2014-03-25T12:52:00Z
dc.date.issued2014-03-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/192983
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier. Ut i fra egne erfaringer og det inntrykket vi har fått av teorien, viser det seg at det finnes lite kunnskap om hvordan resultatmålingsprosesser bør foregå. Med dette som bakgrunn ønsker vi å ta for oss følgende problemstilling: ”Hvordan kan bedrifter måle resultater av markedskommunikasjon på sosiale medier: norske konsulenters perspektiv” I litteratursøket ble det tatt utgangspunkt i tradisjonelle teorier om resultatmåling, markedskommunikasjon og sosiale medier, men også nyere teorier om resultatmåling av markedskommunikasjon i sosiale medier. Oppgaven baserer seg på grunngitt teori (Grounded Theory), som er en metodisk tilnærming i kvalitativ metode. Fem informanter har blitt intervjuet i dybdeintervjuer, og empirien har som mål å vise til den tilnærmingen av resultatmåling norske konsulenter har i dag. Videre har ulike kodeprosesser blitt brukt for å kategorisere og behandle funnene fra intervjuene. Funnene og teorien er analysert, og ut ifra dette har det blitt utviklet en resultatmålingsprosess som kan ses på som generell for norske bedrifter som vil benytte seg av resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectMarkedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.titleResultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier: norske konsulenters perspektivnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel