• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for ledelse og organisasjon
  • View Item
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for ledelse og organisasjon
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bruk av Facebook som et profesjonelt verktøy i internkommunikasjonen

Bjørn, Malin Elin; Brandt, Beatrice Marie
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bachelor 2014, 982616 - 982636.pdf (2.973Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/223366
Date
2014-10-08
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentarbeider fra Institutt for ledelse og organisasjon [339]
Abstract
Denne bacheloroppgaven startet med at vi gjennom egne erfaringer og venners uttalelser,

hadde inntrykk av at mange butikker benytter Facebook til å kommunisere med sine

medarbeidere. Dette fanget vår interesse og snøballen begynte å rulle. Vi ønsket å finne ut av

hvorvidt Facebook kan brukes som et profesjonelt verktøy i internkommunikasjonen, og om

dette er en god måte å kommunisere på. Etter litt undersøkelse av temaets relevans, fant vi ut

av at vi ønsket å ha fokus på bransjer med mange deltidsansatte, som jobber ulike skift. Vår

problemstilling er derfor:

Er Facebook et godt kommunikasjonsverktøy for internkommunikasjon, i bransjer med

mange deltidsansatte som jobber ulike skift?

For å få en best mulig beskrivelse av fenomenet, så vi det som nødvendig å undersøke en

spesifikk organisasjon. Vi valgte å undersøke Rema 1000 Ila, fordi det er en organisasjon som

har mange deltidsansatte, og fordi vi har innsyn i den. Videre valgte vi å gjennomføre

undersøkelsen vår kvalitativt, gjennom dybdeintervjuer, og kom frem til at Facebook er et

enkelt og effektivt kommunikasjonsverktøy som både er tids- og ressurssparende. Facebook

fungerer godt i sammenhenger hvor man har behov for å kommunisere med personer, som

ikke er fysisk til stede. Videre fungerer Facebook for alle som har en profil i nettsamfunnet,

og det som kommuniseres kommer med høy sannsynlighet frem til mottakerne. Konklusjonen

vår er derfor at Facebook er et godt kommunikasjonsverktøy for internkommunikasjon, i

bransjer med mange deltidsansatte som jobber ulike skift.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit