• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring
  • View Item
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?

Arneberg, Emilie; Dahlen, Silje
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bachelor 982495 og 982442 .pdf (1.468Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/223822
Date
2014-10-14
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring [637]
Abstract
Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for

hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og

systematisert bedrifter bruker denne kanalen. Det viste seg å være lite forskning gjort på

akkurat dette feltet, noe som gjorde det spennende å undersøke. Vi valgte å gjøre en

avgrensning til det norske markedet og bedrifter innen et bestemt segment – nemlig

skjønnhetsbransjen. Med dette som grunnlag ble problemstillingen vår som følger.

“Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?”

Teorien som skal hjelpe oss til å svare på problemstillingen tar utgangspunkt i

markedskommunikasjon, hvor kommunikasjonsprosessen er en sentral del. Deretter vil vi

presentere teoridelen om blogg for å få en dypere innsikt i dette fenomenet.

Vi fant det mest hensiktsmessig å benytte kvalitativ metode med et fenomenologisk

forskningsdesign i vår oppgave. Kort fortalt går denne type design ut på å studere

virkeligheten slik informanten oppfatter den. Vi ønsket å få frem bedriftenes syn, holdning og

perspektiv på det vi undersøkte. Vi har utført kvalitative intervjuer med fem informanter i vår

undersøkelse. Informantene er ansvarlige for bedriftens markedsføring slik at de hadde det

beste utgangspunktet for å kunne besvare våre spørsmål. I analysen har vi trukket frem det

viktigste funnene i vår undersøkelse. Drøftet likheter og forskjeller og satt disse opp mot

innhentet teori.

Funnene indikerer at blogg kan være en effektiv kanal til å formidle budskap, nå en spesifikk

målgruppe og øke kjennskapen til merket. Alle informantene systematiserer bruken av

bloggere, men i forskjellig grad og på ulike måter.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit