Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArneberg, Emilie
dc.contributor.authorDahlen, Silje
dc.date.accessioned2014-10-14T16:16:28Z
dc.date.available2014-10-14T16:16:28Z
dc.date.issued2014-10-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223822
dc.description.abstractBakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne kanalen. Det viste seg å være lite forskning gjort på akkurat dette feltet, noe som gjorde det spennende å undersøke. Vi valgte å gjøre en avgrensning til det norske markedet og bedrifter innen et bestemt segment – nemlig skjønnhetsbransjen. Med dette som grunnlag ble problemstillingen vår som følger. “Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?” Teorien som skal hjelpe oss til å svare på problemstillingen tar utgangspunkt i markedskommunikasjon, hvor kommunikasjonsprosessen er en sentral del. Deretter vil vi presentere teoridelen om blogg for å få en dypere innsikt i dette fenomenet. Vi fant det mest hensiktsmessig å benytte kvalitativ metode med et fenomenologisk forskningsdesign i vår oppgave. Kort fortalt går denne type design ut på å studere virkeligheten slik informanten oppfatter den. Vi ønsket å få frem bedriftenes syn, holdning og perspektiv på det vi undersøkte. Vi har utført kvalitative intervjuer med fem informanter i vår undersøkelse. Informantene er ansvarlige for bedriftens markedsføring slik at de hadde det beste utgangspunktet for å kunne besvare våre spørsmål. I analysen har vi trukket frem det viktigste funnene i vår undersøkelse. Drøftet likheter og forskjeller og satt disse opp mot innhentet teori. Funnene indikerer at blogg kan være en effektiv kanal til å formidle budskap, nå en spesifikk målgruppe og øke kjennskapen til merket. Alle informantene systematiserer bruken av bloggere, men i forskjellig grad og på ulike måter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBloggnb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectMarkedskommunikasjonnb_NO
dc.titleHvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel