Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvalsund, Lise-Mari Soria
dc.contributor.authorKvifte, Nicoline
dc.date.accessioned2014-10-15T13:17:51Z
dc.date.available2014-10-15T13:17:51Z
dc.date.issued2014-10-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223954
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler hvordan organisasjoner håndterer en krise både før, under og etter en krise har oppstått. Vi ønsker å avdekke hvilke effekter krisehåndtering har på en organisasjons sitt omdømme, samt om organisasjonens tidligere omdømme har en effekt på utfallet. Ut fra dette kom vi frem til problemstillingen ” Hvordan bevare et godt omdømme under en krise – en casestudie”. For å besvare problemstillingen har vi valgt ut tre kriser, hvorav to omhandler organisasjoner som har bevart et godt omdømme etter krisen og en som har resultert i et svekket omdømme. Vi skal se på hvordan organisasjonene har jobbet med krisehåndtering og hvordan de strategisk har jobbet for å bevare omdømmet. Oppgaven baserer seg på William Coombs sin teori om krisehåndtering. Analysearbeidet av krisene skal kunne belyse om William Coombs sin teori om krisehåndtering er egnet som en aktuell veiledning. Vi har valgt å bruke en kvalitativ metode, hvor casestudie er det sentrale designet. Med en casestudie kan vi studere de forskjellige krisene, samt analysere funnene opp mot Coombs teori. For å analysere casene har vi hentet data fra granskningsrapporter og nyhetsartikler. Resultatet vi har kommet frem til er at en organisasjon som jobber proaktivt med krisehåndtering vi stille sterkere i en krisesituasjon. Samtidig spiller åpenhet og tilgjengelighet med interessentene en viktig rolle for at man skal kunne bevare et godt omdømme. Kommunikasjon er hovedingrediensen til god krisehåndtering.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKrisehåndteringnb_NO
dc.subjectOmdømmenb_NO
dc.subjectCoombsnb_NO
dc.titleKrisehåndtering og omdømme.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel