Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Mats Kjelvik
dc.contributor.authorEllingsen, Edmund
dc.contributor.authorFrydenberg, Mats
dc.date.accessioned2014-10-17T15:31:53Z
dc.date.available2014-10-17T15:31:53Z
dc.date.issued2014-10-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224140
dc.description.abstractDen foreliggende studien prøver å forstå hvordan sosiale medier i rekrutteringsprosessen brukes i norsk næringsliv, for så kunne se på fordeler og ulemper ved dette. Ved kvalitativ metode og herunder dybdeintervjuer har studien fanget essensen i informantenes oppfatninger. Studien ser problemstillingen fra både arbeidsgivers og arbeidssøkers ståsted. Som teoretisk fundament ser studien på foreliggende teori hvor sosiale medier og rekruttering blir tatt opp. Dette er teori som danner bakgrunnen for spørsmålene til dybdeintervjuene med informantene. Det viste seg at selv de personene som ikke bruker sosiale medier, bruker dette i liten grad og noen ganger ubevisst. Videre kom studien frem til en felles forståelse for at sosiale medier er tids- og kostnadsbesparende, men også et sted for å aktivt finne nye ansatte. Både arbeidsgivere og arbeidssøkere har forståelse for at sosiale medier blir brukt for informasjon om hverandre. Felles for begge er at de ser det som rettferdig at det brukes. De er begge av oppfatningen at det en selv legger ut, er en selv ansvarlig for. Studien prøver også å belyse noen etiske aspekter ved denne bruken.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectRekrutteringnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.titleBruk av sosiale medier ved rekruttering.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel