• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring
  • View Item
  •   Home
  • School of Communication, Leadership, and Marketing
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Holdningsvariasjoner blant studenter til personlig merkevarebygging i sosiale medier

Kveim, Mia; Jensen, Helene
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
BacheloroppgaveMH.pdf (1.752Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2357196
Date
2015-10-20
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentarbeider fra Institutt for markedsføring [637]
Abstract
Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for personlig merkevarebygging, og påstander om at kjønnene opererer på forskjellige måter i sosiale medier. Vi ønsket derfor å undersøke om det er holdningsforskjeller mellom studenter i forholdt til personlig merkevarebygging i sosiale medier, og vi har utviklet følgende problemstilling; “Hva er studenters holdninger til personlig merkevarebygging i sosiale medier?” Vi utførte en kvantitativ spørreundersøkelse, som ble besvart av 251 studenter innen det vi definerer som markedsrelaterte studier i Norge. Undersøkelsen skulle hjelpe oss å besvare problemstillingen, og også de underordnede spørsmålene vi utviklet for å støtte opp om den overordnede problemstillingen. Vår forskning viser at studentene i vårt utvalg generelt sett er positive til personlig merkevarebygging i sosiale medier, og at det er liten forskjell mellom kjønn og aldersgrupper. Gjennomgående for undersøkelsen, har kvinnene i utvalget stilt seg noe mer positive til de forskjellige utsagnene, men nyansene var små, og funnene er ikke representative for alle studenter i Norge. Vi kunne derimot vise til større differanser da vi forsket på aldersforskjeller, der det vi definerer som unge studenter, var mer positive til personlig merkevarebygging i sosiale medier, enn det vi i undersøkelsen definerer som eldre studenter. Forskningen har også kartlagt noen viktige positive og negative aspekter ved personlig merkevarebygging i sosiale medier, hvor det viste seg å kommenteres flere forskjellige positive aspekter, enn negative.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit