Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKveim, Mia
dc.contributor.authorJensen, Helene
dc.date.accessioned2015-10-20T10:53:41Z
dc.date.available2015-10-20T10:53:41Z
dc.date.issued2015-10-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357196
dc.description.abstractBakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for personlig merkevarebygging, og påstander om at kjønnene opererer på forskjellige måter i sosiale medier. Vi ønsket derfor å undersøke om det er holdningsforskjeller mellom studenter i forholdt til personlig merkevarebygging i sosiale medier, og vi har utviklet følgende problemstilling; “Hva er studenters holdninger til personlig merkevarebygging i sosiale medier?” Vi utførte en kvantitativ spørreundersøkelse, som ble besvart av 251 studenter innen det vi definerer som markedsrelaterte studier i Norge. Undersøkelsen skulle hjelpe oss å besvare problemstillingen, og også de underordnede spørsmålene vi utviklet for å støtte opp om den overordnede problemstillingen. Vår forskning viser at studentene i vårt utvalg generelt sett er positive til personlig merkevarebygging i sosiale medier, og at det er liten forskjell mellom kjønn og aldersgrupper. Gjennomgående for undersøkelsen, har kvinnene i utvalget stilt seg noe mer positive til de forskjellige utsagnene, men nyansene var små, og funnene er ikke representative for alle studenter i Norge. Vi kunne derimot vise til større differanser da vi forsket på aldersforskjeller, der det vi definerer som unge studenter, var mer positive til personlig merkevarebygging i sosiale medier, enn det vi i undersøkelsen definerer som eldre studenter. Forskningen har også kartlagt noen viktige positive og negative aspekter ved personlig merkevarebygging i sosiale medier, hvor det viste seg å kommenteres flere forskjellige positive aspekter, enn negative.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.titleHoldningsvariasjoner blant studenter til personlig merkevarebygging i sosiale mediernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel