Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStabell, Jarle Andreas
dc.contributor.authorVedvik, Thomas Helmersen
dc.date.accessioned2016-11-17T10:31:44Z
dc.date.available2016-11-17T10:31:44Z
dc.date.issued2016-11-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421525
dc.description.abstractTemaet for oppgaven er det programmatiske økosystemet i Norge, med fokus på fordeler og muligheter, ulemper og farer, makt, og fremtid. Oppgavens hensikt er å skape en bedre forståelse for hvordan programmatisk annonsekjøp fungerer i en norsk kontekst, og avdekke hvordan bransjen ser ut i dag og vil se ut i fremtiden. Oppgaven har en fenomenologisk og hermeneutisk tilnærming, hvor vi søker meningsinnhold fra informanter tilknyttet ulike ledd i den programmatiske sfæren. Ved å gjennomgå pensumlitteratur og eksisterende teorier, dannet vi et grunnleggende akademisk rammeverk vi så som relevant for fagfeltet vi ønsket å fordype oss i. Her viste det seg å være teorier og modeller som har eksistert i flere tiår, og som fortsatt sees som relevante i dagens markedsføring. Men ville det være slik at moderne teknologi og automatiserte prosesser også forholder seg til disse? Dette gjorde at vi valgte følgende problemstilling: “Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?” På bakgrunn av problemstillingen, samt oppgavens formål, har vi valgt å benytte oss av en kvalitativ forskningsmetode. Vi har gjennomført semi-strukturerte dybdeintervju med 5 informanter fordelt på 3 ulike ledd i den programmatiske sfæren. Informantene arbeider i noen av Norges ledende bedrifter innenfor fagfeltet, og informantene holder høy status innad i bransjen. Videre ble intervjuene analysert, og de empiriske funnene sortert under gjeldende temaer knyttet til oppgavens problemstilling og avgrensninger. Deretter ble de empiriske funnene drøftet opp mot eksisterende teori og litteratur, for å avdekke eventuelle forskjeller, likheter, svakheter og styrker ved både teori og empiri. Ut i fra funnene har vi avdekket at aktørene i det programmatiske økosystemet i Norge har et symbiotisk forhold til hverandre, og at historiske teorier og modeller fortsatt har en relevant verdi, også i fremtiden.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectprogrammatisk annonsekjøpnb_NO
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.subjectdigitale annonsernb_NO
dc.titleMillisekunder : Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge