Relasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonen
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2421736Utgivelsesdato
2016-11-18Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Formålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke
kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til
bedriften. Grunnen til at vi syns dette er spennende å se på er fordi trening har blitt en viktig
del av hverdagen, samtidig som treningsklær har blitt en del av “hverdagsuniformen”.
Hvilke effekter har holdning og tillit på kjøpsintensjonen hos Get Inspired? Og er det noen
sammenheng mellom variablene?
Problemstillingen er kausal, og vi har derfor foretatt et kvantitativt studie. Hypotesene i vår
kausalmodell (figur 3.1) testes i et datasett basert på 194 respondenter, og disse respondentene
kan bestå av tidligere, eksisterende og potensielle kunder av Get Inspired. For å innhente
dataene benyttet vi et selvutfyllingsskjema som ble sendt ut på Luvit og Facebook. Analysene
ble gjort i programvaren SPSS.
Resultatene våre viser at holdninger har en effekt på kjøpsintensjon, og at det er en sterk og
positiv sammenheng mellom variablene. Resultatene viser også at tillit hverken har en effekt
eller sammenheng med kjøpsintensjon.