Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLe Viet, Fred
dc.contributor.authorWulff, Trevin
dc.contributor.authorEndrerud, Annie
dc.date.accessioned2016-11-18T10:14:01Z
dc.date.available2016-11-18T10:14:01Z
dc.date.issued2016-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421782
dc.description.abstractOppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket er sterkt internasjonalt har de ikke oppnådd det de ønsket med deres butikk i Oslo, hvor problemet deres omhandler mangel på kundetrafikk. Vi ønsket dermed å avdekke de ulike faktorer som påvirker deres problemområde. Gjennom dybdeintervjuer ønsket vi å avdekke de faktorene som tiltrekker dem til en butikk, og sammenligne dette mot butikken for å finne avvik. Undersøkelsen tok for seg kunder med direkte erfaring fra butikken, kunder som kun vet om butikken og de ansatte ved butikken. Undersøkelsen ble foretatt gjennom dybdeintervju og tok for seg syv respondenter: To med direkte erfaring fra butikken, to som vet om butikken, og tre ansatte, hvorav den ene er butikksjef. Våre undersøkelser tok grunnlag i problemstilling, og var utviklet i forhold til relevant teori. Resultatets funn fra kundenes perspektiv ble videre analysert og sammenlignet opp mot de ansattes. Avvikene i perspektiv ble deretter knyttet opp mot relevant teori, og med løsningsforslag om anbefalinger på forbedringsområdet ble utviklet av oss til butikken. På bakgrunn av funnene konstaterte vi med at avvikene fant sted i deres markedskommunikasjon, butikkdesign og beliggenhet. Av disse mente vi at beliggenheten var en faktor som ikke kunne påvirkes av butikken på nåværende tidspunkt, grunnet tilknyttet økonomiske utfordringer. Våre forslag til forbedringer var dermed siktet mot de to foregående punktene. Dette besto av fokus på strategisk markedsførings- og promoteringsplan for deres tjenester og merkevare, og utforme ett kreativt vindu “display” for å tiltrekke forbigående. Disse punktene mener vi skal kunne øke kundetrafikken i deres butikk. Samtidig har vi også kommet med forslag til forbedring av omsetningen. Gjennom små endringer i deres butikkinnredning, samt opprettholde motivasjonen hos de ansatte, vil dette etter vår mening bidra til å øke deres omsetning og forhåpentligvis fortjenestenb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.subjectdetaljhandlernb_NO
dc.subjectNudie Jeans Repair Shopnb_NO
dc.titleForbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shopnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge