Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Knut Fredrik
dc.contributor.authorWillumsen, Sverre
dc.date.accessioned2016-11-18T10:43:29Z
dc.date.available2016-11-18T10:43:29Z
dc.date.issued2016-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421799
dc.description.abstractSkadeforsikringsbransjen er en bransje vi antar er preget av stor "turn-over". Kunder er ikke lengre like lojale til selskapene og jakter hyppigere enn før etter det billigste selskapet. Bakgrunnen for dette har med digitaliseringen å gjøre da det har blitt enklere for forbrukerne å sammenlikne priser fra de forskjellige selskapene. Dette studiet har som formål å kartlegge hvorvidt lojalitet og tilfredshet spiller inn på bytteintensjonen i bransjen Problemstillingen for denne oppgaven er om følger; “Er det en sammenheng mellom lojalitet, tilfredshet og bytteintensjon i norsk skadeforsikringsbransje?” Denne problemstillingen ble dannet med grunnlag i teori, artikler og tidligere forskning i form av en metaanalyse. Videre ble det dannet to hypoteser som skulle bekreftes eller avkreftes. Vi benyttet oss av en kvantitativ metode for å besvare denne problemstillingen. Med utgangspunkt i et utvalg av personer over 18 år i Norge, hentet vi inn data ved hjelp av spørreskjema. Funnene i undersøkelsen ga oss noen interessante funn. Det viste seg at hypotese 1; “Det er en negativ sammenheng mellom lojalitet og bytteintensjon” ikke fikk støtte for i denne undersøkelsen, noe som ikke stemte overens med det vi hadde sett for oss. Vi fikk derimot støtte for hypotese 2; “Det er en negativ sammenheng mellom tilfredshet og bytteintensjon”. Det viste seg i denne oppgaven at desto mer tilfreds kunder er, jo mindre er sannsynligheten for at de bytter, mens økt lojalitet fører til bytteintensjon. Vi ble derfor nødt til å forkaste hypotesen som omhandlet lojalitet og bytteintensjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectskadeforsikringnb_NO
dc.subjectkundelojalitetnb_NO
dc.subjectkvantitativ metodenb_NO
dc.titleLojalitet, tilfredshet og bytteintensjon i Norsk skadeforsikringsbransjenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge