Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøvberg, Silje
dc.contributor.authorJacobsen, Thea
dc.contributor.authorKroken, Øyvind
dc.date.accessioned2016-11-21T07:23:56Z
dc.date.available2016-11-21T07:23:56Z
dc.date.issued2016-11-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421982
dc.description.abstractBesvarelsen tar utgangspunkt i vår interesse for sosiale medier, og påvirkningskraften disse mediene har. Sosiale medier brukes aktivt i dagens samfunn og forskning viser at fenomenet kan være et nyttig verktøy for de fleste bedrifter, så sant det brukes på riktig måte. Vi ønsket å kartlegge hva kundene mener er viktig at bedrifter fokuserer på ,samt hvordan bruken av sosiale medier påvirker merkevaren. For å jobbe opp mot noe konkret, har vi valgt å knytte problemstillingen til flyselskapet Norwegian. På bakgrunn av dette har vi utformet følgende problemstilling: “Hvordan påvirker kundene til Norwegian hverandre gjennom “likes” og kommentarer, og hvordan påvirker dette merkevaren?” Hovedfokuset gjennom oppgaven har vært å se på viktigheten av sosiale medier i bedriftssammenheng og hva kunder forventer fra en merkevares Facebook-side. Vi har valgt å benytte oss av flere forskjellige kilder som belyser tema og problemstillingen. Besvarelsen benytter en kvalitativ innsamlingsmetode og har en fenomenologisk tilnærming. Vi har i hovedsak benyttet oss av dybdeintervjuer, men har også observert Norwegian på sin Facebook-side. Det ble gjennomført syv dybdeintervjuer med en semi-strukturert intervjuguide. Respondentene er valgt ut basert på vår antagelse om deres erfaringer og kjennskap til flyselskapet og sosiale medier. Vi fikk innhentet relevant informasjon fra hver informant og dette har dannet grunnlaget for vår besvarelse. Oppgaven konkluderer med at det våre informanter ønsker ut av en bedrifts Facebook-side, er en kombinasjon av tilbud, informasjon og bilder. Bedrifter må finne balansen mellom å poste for ofte og for sjeldent. Vi får inntrykk av at Norwegian mestrer dette på en god måte. Oppgaven konkluderer også med at våre informanter i liten grad blir påvirket av kunder som de ikke kjenner, men WOM og egne erfaringer spiller inn på hvordan Norwegian fremstår som merkevare.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectsosiale mediernb_NO
dc.subjectNorwegian Air Shuttlenb_NO
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.subjectFacebooknb_NO
dc.titleMerkevarebygging på sosiale medier - Hvordan påvirker kundene til Norwegian hverandre gjennom ”likes” og kommentarer, og hvordan påvirker dette merkevarer?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge