Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMoe, Josefine Gjerde
dc.contributor.authorGrønning, Cecilie
dc.date.accessioned2016-11-21T08:57:05Z
dc.date.available2016-11-21T08:57:05Z
dc.date.issued2016-11-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2422040
dc.description.abstractGjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et Facebookinnlegg hvor den ene manipulasjonen innebar at bedriften selv informerte om initiativet, mens den andre manipulasjonen omhandlet en tredjeparts kommunikasjon av aktiviteten. Basert på tidligere forskning og teori var vi interessert i å undersøke i hvilken grad avsender av CSR kommunikasjon hadde en effekt på bedriftens omdømme. Oppgavens problemstilling lyder: ”I hvilken grad påvirkes omdømmet til en bedrifter når de kommuniserer Corporate Social Responsibility (samfunnsansvar) via Facebook av a) avsender av budskap og b) holdning til budskap?” For å besvare problemstillingen ble det utformet tre ulike hypoteser. Resultatene fra analysen gav signifikante tallverdier som gir støtte til alle våre tre hypoteser. Kort oppsummert viste analysen av eksperimentet at effekten av CSR vil være mest positiv på en bedrifts omdømme dersom andre forteller om bedriftens samfunnsansvar og forbrukeren har en positiv holdning til CSR aktiviteten. Resultatene fra undersøkelsen samsvarte med problemstillingen noe som tilsier at eksperimentet har høy grad av validitet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectCSRnb_NO
dc.subjectCorporate Social Responsibilitynb_NO
dc.subjectomdømmenb_NO
dc.subjectFacebooknb_NO
dc.subjectkvantitativ metodenb_NO
dc.titleOmdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europanb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge