Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLillemo, Emma Martine
dc.contributor.authorPedersen, Tone Legård
dc.date.accessioned2017-09-07T08:04:56Z
dc.date.available2017-09-07T08:04:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2453481
dc.description.abstractBakgrunnen for denne bacheloroppgaven er den økende trenden ved å bruke “influencers” eller kjente personer som frontfigur for en merkevare. Vi ønsket å undersøke hvilke egenskaper disse frontfigurene ideelt burde ha for et vellykket samarbeid. Ut i fra dette utviklet vi en problemstilling med fire tilhørende hypoteser, og problemstillingen ble som følger; “Hvilke(n) egenskap(er) er viktig for å være en god frontfigur for en merkevare?” Vi utførte en kvantitativ spørreundersøkelse via sosiale medier som ble besvart av totalt 230 respondenter. Undersøkelsen var et verktøy for å belyse problemstillingen vår samt de tilhørende hypotesene. Undersøkelsen og hypotesene er knyttet til et case hvor moteprofil Jenny Skavlan har gått inn på eiersiden i rubrikkannonse-appen Tise og frontet denne. Vår forskning viser at våre respondenter generelt sett mener at Jenny Skavlan er en passende frontfigur for Tise. Videre har vi fått støtte for alle våre fire hypoteser som sier at en god frontfigur for en merkevare bør inneha følgende fire egenskaper; samsvar med merkevare, troverdighet, ekspertise og kredibilitet. Dette underbygges også av vårt teorigrunnlag. Det er viktig å påpeke at dette kun er gjeldende for vårt case på undersøkelsestidspunktet. Alle fire egenskaper viste signifikans på ,000 som vil si at det er 95% sannsynlighet eller høyere for at disse fire egenskapene påvirker hennes rolle som passende frontfigur.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.titleFrontfigurer og merkevarer: Ideelle egenskaper for et vellykket samarbeidnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal