Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNikolaisen, Hege
dc.date.accessioned2017-09-12T08:12:44Z
dc.date.available2017-09-12T08:12:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2454167
dc.description.abstractBlogging er blitt til en kjent kanal for annonsering av produkter. Flere virksomheter ønsker å benytte store bloggere for å formidle informasjon om deres produkt og få budskapet ut til så mange som mulig. I dag leser 1.3 millioner nordmenn regelmessig blogger, dette åpner for gode muligheter til å drive markedsføring gjennom bloggere. Denne bacheloroppgaven er en kvalitativ studie. Oppgavens problemstilling har som mål å se nærmere på hvordan to ulike bloggere benytter seg av retorikk i sponsede blogginnlegg, og hvordan dette oppfattes hos leserne. Ved hjelp av kvalitative dybdeintervjuer får jeg innsikt i bloggleseres tanker om sponsede innlegg, og hvordan retorikkens ethos kommer til uttrykk. Jeg bruker Jens E. Kjeldsen (2006) moderniserte språk av Aristoteles retorikk for å kartlegge hvilke virkemidler som er med på å skape ethos. Dette innebærer å se på bloggernes evne til å formidle kunnskap, utøve moralsk karakter og vise velvilje ovenfor leserne. Jeg har analysert kommersielle bloggtekster fra to forskjellige bloggere med ulik popularitet, for å danne meg et bilde av hvordan ethos kommer til uttrykk. I dybdeintervjuene kommer det frem at informantenes oppfatning av de retoriske virkemidlene skyggelegges av bloggerens skriftlige egenskaper og markedsteorier som persuasive knowledge.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og salgsledelsenb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectBloggernb_NO
dc.titleEn retorisk analyse av hvordan bloggere bygger ethos i kommersielle blogginnlegg for å oppnå markedsmålnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal