Hvilken funksjon har sosiale medier i Bogarts vekststrategi for organisk vekst?
Abstract
Bakgrunnen for tematikken i denne bacheloroppgaven er nysgjerrighet rundt sosiale mediers
rolle i ulike vekststrategier, samt et ønske om å få innblikk i et selskaps rutiner og praksis
vedrørende bruk av sosiale medier i strategisk sammenheng. Tematikken appellerer til oss da
medlemmer av gruppen har erfaring med bruk av sosiale medier i arbeidssammenheng. Vi vil
på bakgrunn av erfaringer og praksis ved bruk av sosiale medier som strategisk verktøy koble
dette opp mot relevant teori, med grobunn i Lasse B. Lien, Eirik Sjåholm Knudsen og Tor
Øyvind Baardsens bok Strategiboken og Lien og Eirik W. Jakobsens Ekspansjon og
konsernstrategi. Vårt formål vil med det være å avdekke sosiale mediers bruksområder og
påvirkningskraft i en ekspansjonsbeslutningsprosess og strategi, samt formidle erfaringer og
praksis vedrørende fenomenet på bakgrunn av våre funn og analyser.