Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBaug, Mathias
dc.contributor.authorNguyen, Huy
dc.date.accessioned2017-10-07T11:48:22Z
dc.date.available2017-10-07T11:48:22Z
dc.date.issued2017-10-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459037
dc.description.abstractVår casestudie tar for seg de to HR-strategiske virkemidlene onboarding og employer brand hos Lefdals varehus på Laguneparken. Lefdal som organisasjon hadde sin oppstart på Bakkestua i Oslo i 1936. Siden den gang har de opplevd sterk vekst til 22 varehus spredd utover Norges land. Vi har fokusert på hvordan onboarding og employer brand har samsvart på Lefdal Lagunens varehus. I oppgaven konsentrerer vi oss rundt nyansatte. Vårt kriterie for nyansatt er 2 år siden ansettelse. Formålet med oppgaven har vært å undersøke om det oppleves samsvar mellom employer brand og onboarding ved organisasjonen. Dette belyser vi gjennom teoretisk forankring, empirisk data og gjennom omfattende analyse. I forhold til vår metodiske tilnærming benyttet vi oss av kvalitative intervju der utvalget besto av fem respondenter hvor tre arbeidet som deltidsansatte og to som heltidsansatte. Funnene våre forteller oss at det finnes et visst avvik mellom employer brand og onboarding, men at det helhetlige inntrykket blant respondentene ansees som positivt. Lefdal Lagunen har i utgangspunktet i svak grad en strukturert onboardingprosess. For å illustrere dette posisjonerer vi de et sted mellom nivå 1 og nivå 2 på. Bauers tre overordnede nivåer innenfor formell onboarding skala. At det i tillegg fremkommer at de ansatte ikke var igjennom noe planlagt opplæring tilsier at Lefdal Lagunens onboardingprogram er uformelt. Selv om dette er en realitet på arbeidsplassen, opplever respondentene employer brandet som positivt. Dette fordi de mulighetene som Lefdal Lagunen tilbyr og det arbeidsmiljøet som befinner seg der oppleves så attraktivt at det veier opp for avviket i forhold til opplæring. Våre funn ved Lefdal Lagunen er isolert til ett av 22 varehus, så vi kan ikke garantere for at dette er den regjerende realiteten ved andre varehus, og således ikke undersøkelsens overførbarhet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHR og personalledelsenb_NO
dc.subjectOnboardingnb_NO
dc.subjectEmployer brandingnb_NO
dc.subjectLefdalnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleAlltid billig! Det dynamiske samspillet mellom Onboarding og Employer Brand: En casestudie om Lefdal Lagunennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal