Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Martine C
dc.contributor.authorRutefjord, Anneli
dc.date.accessioned2017-10-09T11:29:51Z
dc.date.available2017-10-09T11:29:51Z
dc.date.issued2017-10-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459178
dc.description.abstractI løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale medier kan påvirke resultatet av en politisk valgkamp. Det var vår veileder Cecilie Staude som fikk oss inn på tanken om å skrive om Trump og hans valgkamp i sosiale medier. Som eneste bakgrunnskunnskap var at vi hadde fulgt så smått med gjennom valgkampen, så læringskurven ble relativt bratt da ingen av oss har tidligere hatt den store interessen for politikk generelt. Som vi har sett, både i Norge og i USA bruker i dag politikere i økende sosiale medier som et verktøy for å nå ut til flere velgere. Vi ønsker å undersøke i vår bacheloroppgave hvordan sosiale medier kan ha påvirket valgkampen til Trump under 2016-valget. Problemstillingen ble som følger; « På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA? » . Hensikten med bacheloroppgaven er å avdekke hvilke eller i hvilken grad ulike faktorer har påvirket valget og at Trump vant. Vi har sett på sosiale medier som en helhet, men avgrenset til Twitter da dette er kanalen han er mest aktiv. Vi har brukt kvalitativ metode og casedesign i utformingen av vår oppgave, i tillegg til at vi bruke dybdeintervjuer og e-post som datainnsamlingsmetode. Informantene ble valgt med bakgrunn i deres besittelse av erfaring og kunnskap i fenomenet som er blitt undersøkt. Vi ønsket på den måten å utforske om teorien vi hadde funnet på forhånd stemte med informantene kunne fortelle oss. Blant de viktigste funnene vi kom frem til er oppsummert i konklusjonen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectValgkampnb_NO
dc.subjectPolitikknb_NO
dc.subjectTwitternb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.title«Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal