Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØyre, Renate
dc.contributor.authorRedzic, Azra
dc.date.accessioned2017-10-11T07:47:04Z
dc.date.available2017-10-11T07:47:04Z
dc.date.issued2017-10-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459527
dc.description.abstractBakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for sosiale medier. Vi ønsket å få en dypere forståelse for hvordan bedrifter som Junkyard kan påvirke sine forbrukere gjennom sosiale medier som blogg og Instagram. Siden det viste seg å være lite forskning gjort på dette tema tenkte vi det kunne være spennende å undersøke dette. Vi avgrenset oppgaven til å se på kjøpsatferden til jenter mellom 18-27 år. Med dette som utgangspunkt ble vår problemstilling som følger. “Hvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?” Teorien som skal hjelpe oss med å besvare oppgaven tar utgangspunkt i påvirkning, kommunikasjon og sosiale medier. Vi vil presentere vår teoridel for å få en dypere innsikt. Vi valgte å gjennomføre undersøkelsen ved å benytte kvalitativ metode med et fenomenologisk forskningsdesign. Fenomenologisk forskningsdesign går ut på å studere virkeligheten slik mennesker oppfatter den. Vi ville få fram erfaringer, synspunkter og meninger på det vi undersøkte. Vi gjennomførte syv intervjuer, disse informantene var tilfeldige personer som vi visste var brukere av sosiale medier. I analysedelen blir våre viktigste funn trukket frem. Funnene viser at informantene ikke alltid blir påvirket til å kjøpe, men når de blir påvirket så velger de å gå innpå bedriftens nettside selv og ikke bruke linken som gjør at bloggeren eller den sosiale profilen får tjent penger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og Salgsledelsenb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectJunkyardnb_NO
dc.subjectKjøpsatferdnb_NO
dc.subjectPåvirkningnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleHvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal