Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrobakken, Amalie
dc.contributor.authorJevne, Kim Anthony
dc.date.accessioned2017-10-28T13:24:30Z
dc.date.available2017-10-28T13:24:30Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462667
dc.description.abstractVi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi anser Facebook for å være den viktigste plattformen for norske bedrifter. Bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Vestre Slidre Sparebank – på deres eksisterende Facebook-side. Vestre Slidre Sparebank er en lokalbank i Valdres og er en av 74 banker i Eika-Alliansen. For å avdekke hvordan Vestre Slidre Sparebank burde benytte seg av Facebook formulerte vi følgende problemstilling: På hvilken måte burde Vestre Slidre Sparebank presentere seg selv på Facebook? - Hvilke elementer burde legges vekt på i markedsføringen for å få mest respons? - Hvordan burde Vestre Slidre Sparebank bruke Facebook til å styrke merkevaren? Vi lagde vårt eget undersøkelsesdesign for å gjøre det hundre prosent passende for Vestre Slidre Sparebank og gjennomførte tre undersøkelser: et nøkkelinformantintervju, en kvantitativ innholdsanalyse og en spørreundersøkelse. I løpet av prosessen ble det klart at Vestre Slidre Sparebank skulle fusjonere med Vang Sparebank. Beskjeden kom såpass langt ut i prosessen at vi valgte å ikke gjøre noen endringer med tanke på oppgavens helhet. På bakgrunn av problemstillingen, var vi i den kvantitative innholdsanalysen, mest interessert i å avdekke hvilke elementer Vestre Slidre Sparebank legger mest vekt på i dag – og hvilke elementer de burde legge mer vekt på i fremtiden. I spørreundersøkelsen ønsket vi å bekrefte/avkrefte antakelsene våre fra innholdsanalysen. Med bakgrunn i hovedfunnene fra alle undersøkelsene testet vi 4 innlegg på Facebook-siden til Vestre Slidre Sparebank. Som en del av den kreative løsningen lagde vi en kommunikasjonsstrategi og en design- og kommunikasjonsmal for Facebook-siden til Vestre Slidre Sparebank. Den kreative løsningen er et resultat av konklusjonen i denne oppgaven og ble overlevert til banken.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectVestre Slidre Sparebanknb_NO
dc.subjectFacebooknb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.subjectSpørreundersøkelsenb_NO
dc.subjectInnholdsanalysenb_NO
dc.titleHva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal