Show simple item record

dc.contributor.authorBrobakken, Amalie
dc.contributor.authorJevne, Kim Anthony
dc.date.accessioned2017-10-28T13:24:30Z
dc.date.available2017-10-28T13:24:30Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462667
dc.description.abstractVi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi anser Facebook for å være den viktigste plattformen for norske bedrifter. Bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Vestre Slidre Sparebank – på deres eksisterende Facebook-side. Vestre Slidre Sparebank er en lokalbank i Valdres og er en av 74 banker i Eika-Alliansen. For å avdekke hvordan Vestre Slidre Sparebank burde benytte seg av Facebook formulerte vi følgende problemstilling: På hvilken måte burde Vestre Slidre Sparebank presentere seg selv på Facebook? - Hvilke elementer burde legges vekt på i markedsføringen for å få mest respons? - Hvordan burde Vestre Slidre Sparebank bruke Facebook til å styrke merkevaren? Vi lagde vårt eget undersøkelsesdesign for å gjøre det hundre prosent passende for Vestre Slidre Sparebank og gjennomførte tre undersøkelser: et nøkkelinformantintervju, en kvantitativ innholdsanalyse og en spørreundersøkelse. I løpet av prosessen ble det klart at Vestre Slidre Sparebank skulle fusjonere med Vang Sparebank. Beskjeden kom såpass langt ut i prosessen at vi valgte å ikke gjøre noen endringer med tanke på oppgavens helhet. På bakgrunn av problemstillingen, var vi i den kvantitative innholdsanalysen, mest interessert i å avdekke hvilke elementer Vestre Slidre Sparebank legger mest vekt på i dag – og hvilke elementer de burde legge mer vekt på i fremtiden. I spørreundersøkelsen ønsket vi å bekrefte/avkrefte antakelsene våre fra innholdsanalysen. Med bakgrunn i hovedfunnene fra alle undersøkelsene testet vi 4 innlegg på Facebook-siden til Vestre Slidre Sparebank. Som en del av den kreative løsningen lagde vi en kommunikasjonsstrategi og en design- og kommunikasjonsmal for Facebook-siden til Vestre Slidre Sparebank. Den kreative løsningen er et resultat av konklusjonen i denne oppgaven og ble overlevert til banken.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectVestre Slidre Sparebanknb_NO
dc.subjectFacebooknb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.subjectSpørreundersøkelsenb_NO
dc.subjectInnholdsanalysenb_NO
dc.titleHva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal