Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaaland, Sonja
dc.contributor.authorHaukedal, Thea
dc.contributor.authorMagnussen, Marie Skjeseth
dc.date.accessioned2017-10-31T13:33:07Z
dc.date.available2017-10-31T13:33:07Z
dc.date.issued2017-10-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2463240
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er markedsføring i små, nystartede bedrifter. Vi ønsket å finne ut hvordan små bedrifter kan bruke markedsføring til å styrke sin posisjon i markedet. Bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med REGN, en liten og nystartet klesbutikk i Bergen. Vi valgte å ta utgangspunkt i REGN for å finne ut hvordan de kan bruke markedsføring til å vokse. Det resulterte i vår problemstilling: “På hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?” Bacheloroppgaven er delt inn i syv deler. Figur 0.1 viser oppgavens oppbygning og struktur. Figur 0.1 (Oppgavens oppbygning) I første del av oppgaven blir bakgrunn for valgt tema og problemstilling presentert. Videre følger en presentasjon av bedriften REGN, samt avgrensninger for oppgaven. I andre del legges det teoretiske grunnlaget frem, som omhandler viktige begreper og teorier knyttet til markedsføring. I tredje del utformes og gjennomføres kvalitativ metode i form av kvalitative intervju. Denne metoden ga oss mulighet til å avdekke informantenes holdninger og verdier som blir analysert og tolket i fjerde del av oppgaven. Kvaliteten på forskningen blir vurdert i del fem av oppgaven. Det teoretiske grunnlaget sammen med resultatet av markedsundersøkelsene/metodedelen ga et godt utgangspunkt til å starte det praktiske arbeidet i del seks av oppgaven; å utvikle en markedsføringsplan for REGN. Den innebærer en ny strategi, kartlegging av bedriften, posisjonering i markedet og til slutt et markedsprogram med tilhørende markedsaktiviteter. Målet med markedsføringsplanen var å utvikle en løsning som ville styrke REGN sin posisjon i Bergen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectSmå bedrifternb_NO
dc.subjectKlesbedrifternb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titlePå hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal