Show simple item record

dc.contributor.authorHaaland, Sonja
dc.contributor.authorHaukedal, Thea
dc.contributor.authorMagnussen, Marie Skjeseth
dc.date.accessioned2017-10-31T13:33:07Z
dc.date.available2017-10-31T13:33:07Z
dc.date.issued2017-10-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2463240
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er markedsføring i små, nystartede bedrifter. Vi ønsket å finne ut hvordan små bedrifter kan bruke markedsføring til å styrke sin posisjon i markedet. Bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med REGN, en liten og nystartet klesbutikk i Bergen. Vi valgte å ta utgangspunkt i REGN for å finne ut hvordan de kan bruke markedsføring til å vokse. Det resulterte i vår problemstilling: “På hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?” Bacheloroppgaven er delt inn i syv deler. Figur 0.1 viser oppgavens oppbygning og struktur. Figur 0.1 (Oppgavens oppbygning) I første del av oppgaven blir bakgrunn for valgt tema og problemstilling presentert. Videre følger en presentasjon av bedriften REGN, samt avgrensninger for oppgaven. I andre del legges det teoretiske grunnlaget frem, som omhandler viktige begreper og teorier knyttet til markedsføring. I tredje del utformes og gjennomføres kvalitativ metode i form av kvalitative intervju. Denne metoden ga oss mulighet til å avdekke informantenes holdninger og verdier som blir analysert og tolket i fjerde del av oppgaven. Kvaliteten på forskningen blir vurdert i del fem av oppgaven. Det teoretiske grunnlaget sammen med resultatet av markedsundersøkelsene/metodedelen ga et godt utgangspunkt til å starte det praktiske arbeidet i del seks av oppgaven; å utvikle en markedsføringsplan for REGN. Den innebærer en ny strategi, kartlegging av bedriften, posisjonering i markedet og til slutt et markedsprogram med tilhørende markedsaktiviteter. Målet med markedsføringsplanen var å utvikle en løsning som ville styrke REGN sin posisjon i Bergen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectSmå bedrifternb_NO
dc.subjectKlesbedrifternb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titlePå hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal