Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøvåsen, Camilla
dc.contributor.authorKarlsen, Agnethe
dc.date.accessioned2018-10-01T11:21:19Z
dc.date.available2018-10-01T11:21:19Z
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2565483
dc.description.abstractTV2 sin entré i markedet med TV-serien “Hvor er Thea?” la grunnlaget for vår bacheloroppgave, og resulterte til at vi ønsket å analysere norske ungdomsserier og avgjørende elementer som ledet til popularitet og suksess. Formålet med oppgaven var å undersøke hva som avgjorde at en TV-serie oppnådde grad av popularitet og suksess, og hvilken rolle distributørene samt integrert markedskommunikasjon spilte i forhold til dette. Vi ønsket å undersøke på hvilken måte innovativt innhold kunne oppnå positiv eller negativ respons av markedet, og hva dette kunne lede til. Det teoretiske rammeverket i oppgaven er basert på tidligere forskning ved diffusjonsprosessen, kommunikasjonsformer, kvalitetsbedømmelse og integrert markedskommunikasjon. Vi har undersøkt hvilke effekter produsentskapt innhold kan ha på markedet, og hvilket forhold seerne danner til de ulike seriene. Dette ledet oss til problemstillingen: “Hva er det som gjør at et TV-program oppnår suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”. For å besvare problemstillingen har vi benyttet TV-seriene “Hvor er Thea?”, SKAM og BLANK som gjennomgående analyseenheter ved å analysere brukergenerert innhold, samt observasjon og over tid utviklet grafiske fremstillinger av seernes engasjement ved seriene. Ved hjelp av en kvalitativ undersøkelsesmetode benyttet vi et casestudie for å sammenligne seriene med hverandre, og undersøke om vi fant kausale årsakssammenhenger til forskningsspørsmålene. Vi undersøkte hvorvidt kunnskap, kvalitet, timing og ulike kommunikasjonsmetoder var avgjørende for seernes adopsjon av TV-seriene. Vi fant kausale årsakssammenhenger til alle forskningsspørsmålene basert på det teoretiske rammeverket, samt forskningen vi har utført på ulike digitale plattformer og fokusgruppeintervjuet. Avslutningsvis har vi drøftet kritikk til egen oppgave og forslag til videre forskning. Vi håper forskningen kan bidra til å belyse viktigheten av hvilken revolusjonerende effekt ungdomsserier kan ha på markedet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og salgsledelsenb_NO
dc.title“Hva er det som gjør at et TV-program får suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal