Pakningsdesign som fremmer et plantebasert kosthold
Abstract
Flere og flere spiser et plantebasert kosthold om det er på bakgrunn av religion, helse, miljø
eller etikk. Det norske markedet prøver å holde følge med forespørselen etter
veganske/vegetariske produkter, men det er fortsatt stor mangel på markedet. Målet i
prosjektet er å fylle et tomrom og utvikle en plantebasert serie som skal ut i butikkene.
I denne oppgaven skal jeg se hvordan jeg kan gjøre et plantebasert kosthold mer tilgjengelig
gjennom pakningsdesign. På konsumermarked er det tusenvis av produkter hvor alle prøver å
stjele oppmerksomheten til forbrukeren, det vil være min oppgave å fange oppmerksomheten
til forbrukeren ved en sterk visuell identitet.
Gjennomføring av research, metodebruk og den kreative prosessen resulterte i en plantebasert
serie med produkter ved navn «Plantella». Plantella skal selge enkle, raske og billige
produkter som skal hjelpe forbrukeren til å velge et mer plantebasert kosthold. Serien
fremmer et plantebasert kosthold uten å utelukke noen.