Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjestad, Gustav
dc.contributor.authorKristoffersen, Kaja
dc.date.accessioned2019-10-30T09:52:19Z
dc.date.available2019-10-30T09:52:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2625337
dc.description.abstractTemaet: I denne oppgaven har vi valgt å se på Reskill som kompetanseutvikling konsept. Vi har valgt følgende problemstilling; “Hvorfor ønsker ansatte i banksektoren å delta på et Reskill-program?” som det kommer frem av problemstillingen vår ønsker vi å sentrere oppgaven vår rundt hva som får de ansatte til å delta på et Reskill-program. Formålet: Vårt formål med undersøkelsen er at en dypere forståelse av dette vil kunne bidra til å forbedre organisasjoners arbeid med og utbytte av lignende kompetanseutviklingstiltak. En dypere forståelse for hvorfor ansatte ønsker å Reskille seg og dermed innsikt i hva som oppfattes som attraktivt ved programmet, håper vi kan bidra til at organisasjoner kan få en bedre forståelse for hvordan de kan skape attraktive Reskill-programmer og øke oppslutningen rundt disse. Teori: I teorikapittelet tar vi for oss motivasjon, kultur og digitalisering etter gjennomgang av tidligere forskning. Innenfor motivasjon går vi nærmere inn på indre og ytre motivasjon, behovsteorier og kognitiv forventningsteori. Under kultur går vi inn på organisasjonskultur og læringskultur for å så se på sammenhengen mellom disse. Videre under digitalisering går vi inn på digital transformasjon og robotics, endringsprosesser, Data Science og Reskill. Metode: Vi har valgt å benytte oss av kvalitativ metode. Dette har vært hensiktsmessig for å tilegne oss en dyp og grundig forståelse av motivasjonen som ligger bak det å delta på et slikt program, da dette var lite forsket på tidligere. Vi har benyttet oss av semi-strukturerte dybdeintervjuer som den primære datainnsamlingsmetoden. Resultat: Våre funn i oppgaven resulterte i fire faktorer som er viktig for hvorfor de ansatte vil delta på disse programmene. Disse er; Interesse for analyse av store datamengder, søk etter nye utfordringer, troen på at man er relevant og ønske om å lære på heltid. Et av de mest sentrale funnene er at det bør foreligge en god kultur for intern mobilitet så de ansatte, uten problematikk, kan flytte på seg innad i banken.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectReskillingnb_NO
dc.subjectKompetanseutviklingnb_NO
dc.subjectDigitaliseringnb_NO
dc.subjectBankernb_NO
dc.titleSexiest job of the 21st centrynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal