Show simple item record

dc.contributor.authorRånes, Frida Hartz
dc.contributor.authorSølvberg, Helene Fagervik
dc.date.accessioned2019-11-07T08:42:30Z
dc.date.available2019-11-07T08:42:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627096
dc.description.abstractHensikt: Denne oppgaven søker å bidra til forståelse og innsikt i pensumlitteraturen, med fokus på interaksjon mellom forleser og student, og hvilke bakenforliggende faktorer som kan sies å påvirke opplevelsen av pensum. Oppgaven vil forsøke å besvare problemstillingen: På hvilken måte kan forelesere påvirke studenters valg av pensum? Design: For å besvare problemstillingen har vi benyttet et eksplorativt design, og en metodetriangulering form i av to kvalitative undersøkelser. Forundersøkelsen hadde som hensikt å gi innsikt og avdekke uforutsette aspekt. (Del 1) Forundersøkelsen ble gjennomført i på ansatte ved Høyskolen Kristiania, form av personlig intervju. (Del 2) I Den andre undersøkelsen var hensikten å undersøke studenters opplevelse og holdninger. Det ble her benyttet minigrupper. Funn: Foreleser i deres rolle som autoritet, besitter en legitim makt som gir ”mulighet til påvirkning”. Imidlertid kan det virke som dette er noe de selv er svært lite beviste på. Og det virker i stor grad som studentene selv lar seg påvirke gjennom begrenset bevissthet. Anbefaling: Vi vil anbefale å se nærmere på norske fagforlag. Samt å undersøke om Open Access er en mer hensiktsmessig måte å tilnærme seg læring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectHR og personalledelsenb_NO
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.titleEt innblikk i pensumlitteraturennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal