Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøed, Charlotte
dc.contributor.authorWichstrøm Rolland, Veronica
dc.contributor.authorLarsen, Kamilla
dc.date.accessioned2021-03-01T09:41:26Z
dc.date.available2021-03-01T09:41:26Z
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2730846
dc.description.abstractVi har i denne oppgaven valgt å skrive om de etiske beslutningene en bedrift gjennomgår før de publiserer et innlegg på Instagram. Bakgrunnen for at vi valgte dette temaet var fordi vi synes det var spennende, samtidig som vi så at det var lite informasjon fra klinikkene sin side i saken. Hovedoppgaven vår har vært å se på hvilke etiske beslutningsprosesser de kosmetiske klinikkene gjennomgår når de legger ut et innlegg på egen Instagramside. Ut ifra dette har vi valgt følgende problemstilling: Hvordan stiller kosmetiske klinikker seg til de etiske utfordringene ved sin kommunikasjon av kosmetiske inngrep gjennom Instagram? Vi begynner med en innledning som omhandler bakgrunn for valg av tema, presentasjon av problemstilling og en forklaring på hvilke avgrensninger vi har gjort. For å besvare problemstillingen har vi valgt å starte med en teoridel, denne teoridelen har vi valgt å dele inn i tre hovedområder. Den første delen er hvordan klinikkene bruker Instagram for å fremme egen klinikk. Andre delen handler om kommunikasjonsprosessen og hvordan klinikkene sender ut et budskap, for så hvordan dette blir mottatt av forbruker. Hovedmodellen vi har brukt er etisk beslutningsmodellen, som omhandler hvordan klinikkene selv tenker gjennom prosessen rundt å ta etiske beslutninger. Her har vi grundig gjennomgått alle fasene for å se på om klinikkene tenker omfanget av uetiske valg. I tillegg til dette vil vi diskutere markedsføringsloven, og hvordan klinikkene forholder seg til denne. For å få svar på det vi lurer på har vi valgt og gå for en kvalitativ metode og dybdeintervju, hvor vi har 3 informanter. Informantene er ledere eller markedsførere i hver sin klinikk, etablert i Bergen eller Oslo. Videre ble funnene analysert og kodet, for å finne ut av hva som var relevant av innhentet informasjon. Analysen er basert på etisk beslutningsmodellen, mens resultatet av analysen baserer seg på undersøkelsesspørsmålene vi ønsker å besvare ved hjelp av modellen. Problemstillingen blir besvart i konklusjonen, i tillegg til svakheter med oppgaven, selvrefleksjon og videre forskning innenfor dette temaet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføringen_US
dc.subjectEtikken_US
dc.titleEtikk i markedsføring av kosmetiske behandlingeren_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal