Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlbrigtsen, Azul Delfina
dc.contributor.authorGamme, Anna
dc.date.accessioned2021-03-01T12:49:23Z
dc.date.available2021-03-01T12:49:23Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2730941
dc.description.abstractBakgrunn Bakgrunnen for studiet var et ønske om å lære mer om forholdet mellom bærekraft og forbrukeratferd. Temaet er både aktuelt og viktig. Etter flere runder med innsnevring kom vi frem til en problemstilling. Problemstilling Vi ønsket i denne studien å se nærmere på: I hvilken grad har miljømerking innvirkning på kvinnelige studenters kjøpsatferd i dagligvarebutikken? Metode Gjennom kvalitativ metode har vi intervjuet syv kvinnelige studenter. Informasjon fra intervjuene ble analysert ved hjelp av SDI-metoden: stegvis-deduktiv-induktiv metode. Resultater Resultater fra studien viser at miljømerker har liten effekt på studentens kjøpsatferd i dagligvarebutikken. Konklusjon På tross av at effekten av miljømerker på kvinnelige studenters kjøpsatferd var lav, ser vi muligheter for å styrke effekten ved bruk av visse tiltak som strategisk pris og kommunikasjonen_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføringen_US
dc.subjectKjøpsatferden_US
dc.titleFørst mat, så moral: et kjøleskapsstudie av miljømerkers effekt på kjøpsatferden_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal