Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik Westre, Sophie
dc.contributor.authorFaugstad, Olivia
dc.contributor.authorSøvik, Gøril
dc.date.accessioned2021-03-04T09:30:46Z
dc.date.available2021-03-04T09:30:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2731576
dc.description.abstractVår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ønsket å treffe flere segment, som blant annet barnefamilier, forretningsreisende (kurs og konferanse) og turister. Ved å ha fokus rettet mot en spesifikk kommunikasjonsmålgruppe, kan bevisstheten rundt de bærekraftige tiltak og samfunnsansvar Scandic utfører øke. Ringvirkningene av dette kan være sterkere kjennskap og kunnskap til merkevaren som bærekraftig, bærekraftige holdningsendringer og økt markedsandel, som bidrar til å styrke merkevaren, Scandic. Ideen for prosjektet kom til oss da bærekraft er et høyst aktuelt tema i dagens samfunn, samtidig som at vi ble positivt overrasket over hvor mange tiltak Scandic gjør for å ta vare på miljøet. Ved å ta utgangspunkt i en kommunikasjonsplan vil vi med denne oppgaven belyse hvilke mediekanaler bedriften kan ta i bruk for å fremme sitt arbeid, samtidig som man kan inspirere andre til å ta mer ansvar. Med bakgrunn for dette har vi formulert følgende problemstilling: ★ “Hvordan bruker Scandic markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?” Som et teoretisk bakteppe har vi benyttet sekundær litteratur fra blant annet Keller Kotler, Lars E. Olsen & Adrian Peretz og Bendik M Samuelsen, Adrian Peretz & Lars E. Olsen. Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for hvor relevant det er å ha en kommunikasjonsplan å følge, og hvordan en går frem for å velge en kommunikasjonsmålgruppe basert på hva en ønsker å oppnå. Vår primære litteratur blir dybdeintervjuet med hotellsjefen på Scandic Voss.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelseen_US
dc.subjectHotelledelseen_US
dc.subjectMarkedskommunikasjonen_US
dc.titleHvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal