dc.contributor.author | Johanessen, Betine | |
dc.contributor.author | Skibenes, Silje | |
dc.date.accessioned | 2021-03-09T10:34:15Z | |
dc.date.available | 2021-03-09T10:34:15Z | |
dc.date.issued | 2020-06-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2732335 | |
dc.description.abstract | Temaet for denne bacheloroppgaven er inbound- og innholdsmarkedsføring. Vi har i
samarbeid med Funbit AS produsert og publisert to artikler som hadde til hensikt å selge
nettsider. Artiklene ble distribuert gjennom sosiale medier, og eksponert for interessenter
gjennom annonser via remarketing. Vi har i dette prosjektet forsøkt å kunne si noe om
effekten av tiltakene gjennom analyseprogrammet Google Analytics. Problemstillingen ble
følgende;
“Hvordan kan Funbit AS bruke innholdsmarkedsføring til å selge nettsider, og hvordan kan
vi trekke slutning om strategiens effekt basert på målinger i Google Analytics?
For å konkretisere problemstillingen har vi laget følgende undersøkelsesspørsmål:
• Hvordan skape verdifullt innhold for Funbit?
• Hvordan kan vi evaluere sosiale mediers spredningseffekt?
• Kan vi kvalifiserte leads basert på inbound-metoden?
Analysegrunnlaget er basert på en blanding av kvalitativ og kvantitativ tilnærming. I den
kvalitative tilnærmingen har vi benyttet oss av datainnsamlingsmetoder som innebærer å
tilegne oss best mulig kundeinnsikt. Dette har vi gjort gjennom møter med bedriften og
research på målgruppen. Vi har videre brukt denne innsikten til å utforme to personas.
Artiklene ble publisert på virksomhetens nettside. All interaksjon med nettsiden ble målt i
analyseprogrammet Google Analytics. Dette har gitt oss et grunnlag for å kunne trekke en
slutning om tiltakenes effekt. Resultatene blir presentert og analysert videre i oppgaven. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Markedsføring og merkevareledelse | en_US |
dc.subject | Innholdsmarkedsføring | en_US |
dc.title | Innholdsmarkedsføring for Funbit AS | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |