Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergan, Hanna
dc.contributor.authorNiespodzinska, Natalia
dc.date.accessioned2021-03-11T12:57:12Z
dc.date.available2021-03-11T12:57:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2732908
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for turistenes valg av destinasjon, hvor Maslows behovspyramiden viser seg til å være en viktig del av teorien. Vi gikk inn på Cohen og Sharpley sine turisttypologier, som ga oss oversikt over ulike turisttyper. Vi tok også for oss markedsføringselementer som trender, sosiale medier, word of mouth og generell markedsføring, for å få en bedre innføring i hva turister blir påvirket av ved valg av destinasjon. Denne oppgaven har et deduktivt forskningsdesign, og er basert på en kvalitativ metode. Vi brukte hovedsakelig epostintervju for å finne turistenes meninger rundt behov og reisemotivasjon. Et slikt design forstår turistene ut fra deres egne perspektiv, sammen med eksisterende teori. Oppgaven har også hjulpet oss til å forstå reisemotivasjon, og finne svar på hva som får turistene til å velge en destinasjon. Basert på vår intervjuguide har vi fem temaer, behov, markedsføring, sosiale medier, word of mouth og trender. Funnene har gitt oss en forståelse av hvilke elementer som påvirker turistens valg av destinasjon, og i hvilken grad de blir påvirket av markedsføringen av ulike destinasjoner. Etter å ha analysert resultatene fra datainnsamlingen kan vi oppsummere med at de fleste turister blir påvirket av hva de ser av forskjellige former for markedsføring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectReiselivsledelse og opplevelsesutviklingen_US
dc.titleReisemotivasjon i Norgeen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal