Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på tittel
Viser treff 93-96 av 96
-
Unge folk med gamle briller – en kvalitativ studie av ungdomspartienes bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Temaet for denne oppgaven er ungdomspartiers politiske kommunikasjon i sosiale medier. Tall fra datatilsynet i 2013 forteller at 76% av den norske befolkningen har en Facebookprofil. Dette gjør Facebook til et av de ... -
Unge jenters forhold til Instagram
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Unge jenter bruker i dag det sosiale mediet Instagram på hverdagslig basis. Hensikten med denne undersøkelsen er å få en dypere forståelse av ungdommers forhold til applikasjonen Instagram. Målgruppen i undersøkelsen er ... -
VALGETS KVAL: Hvordan få unge til å bruke stemmeretten under Stortingsvalget 2021?
(Bachelor thesis, 2021)I 2017 var det 815 000 nordmenn av 3 765 000 stemmeberettigede som ikke benyttet seg av stemmeretten ved stortingsvalget. Disse tallene tilsier at en stor gruppe nordmenn sitter hjemme på valgdagen. Dette er et økende ... -
Å dulte en sniker: Hvordan kan vi bruke atferdsteori for å påvirke passasjerer som sniker til å kjøpe billett når de reiser med Ruters kollektivtransport?
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne bacheloroppgaven handler om å unngå å kjøpe billett på Ruters kollektivtransport i Oslo, eller rettere sagt – det å snike. Vi har hatt stor interesse av det å forstå hva som ligger til grunn for denne ...