Blar i Studentarbeider fra Institutt for økonomi og innovasjon på tittel
Viser treff 61-80 av 104
-
Karrierekvinnen - en mors bekjennelser
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kombinasjonen av formål og profitt i startups
(Bachelor thesis, 2021)Formål har i økende grad etablert seg som et viktig prinsipp for å imøtekomme behovene, ikke bare til aksjonærer, men samtlige interessenter. Det innebærer en forventning om at selskaper skal bidra til miljømessige og ... -
Kommunikasjon på Facebook for bedrifter
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Komplett: et case studie av Komplett.no
(Bachelor thesis, 2017-10-30) -
Kongsberg Maritime AS sitt arbeid med kultur for økt innovasjonsevne
(Bachelor thesis, 2017-10-30)Innovasjon og nyskapning forbindes ofte med startups og små bedrifter. Dette er minst like viktig i de store og etablerte virksomhetene. Hvordan klarer disse å ta vare på innovasjonsevnen og skape en kultur for ... -
Kreative kollisjoner i inkubatormiljøet
(Bachelor thesis, 2021)Med denne bacheloroppgaven ønsker vi å få bedre forståelse av hvordan pandemien har påvirket inkubatorenes fasilitering for kreative kollisjoner. Vår problemstilling er derfor: Hvordan har inkubatorenes fasilitering for ... -
Kreativitet - en gruppe aktivitet [sic]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kreativitet i kreativ næring
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgaven, «Kreativitet i kreativ næring», er å øke forståelsen for hvordan organisasjoner i den kreative næringen tilrettelegger arbeidsmiljøet for kreativitet. Vi har valgt å utforske temaet kreativitet ... -
Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling. Hva påvirker intergrasjonen av samfunnsansvar og arbeid med bærekraftig utvikling i bedriften?
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Temaet for denne oppgaven er bedrifters samfunnsansvar og arbeid med bærekraftig utvikling og hva som påvirker integrasjon av dette i kjernevirksomheten. Vi har tatt for oss to case for å undersøke dette: Posten Norge ... -
Kred: Et nødvendig onde som en selvregulerende kraft [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kvinner i ASA-styrer.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Med!denne!oppgaven!ønsker!vi!å!se!nærmere!på!hvordan!kvinner!har!det!i!ASAUstyrer! og!om!de!føler!seg!anerkjent!på!lik!linje!med!menn.!Dette!temaet!har!vi!valgt!fordi!vi!ble! inspirert!av!artikler!i!media!der!enkelt ... -
Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt sammen ... -
Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt ... -
Kvinners påvirkning ved kjøp av merkeklær til barn: En diskursanalyse av barneklær på nett
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Barn vokser raskt ut av klær, så hvorfor handle dyre merkeklær til barn? I denne undersøkelsen har vi valg å se på hva som kan påvirke kvinner til å handle dyre merkeklær til barn. Vi har derfor valgt å utforme følgende ... -
Ledelse og sosiale medier.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
[Lederatferd i Gasellebedrifter]
(Bachelor thesis, 2017-10-25) -
LEGO og co-creation
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I denne oppgaven skal vi studere fenomenet co-creation og vise til effektene ved å ta i bruk konseptet. For å avsløre dette har vi utført en presentasjon av LEGO som er kjent som en ledende bedrift innen co-creation. I ... -
Leveraging Dynamic Capabilities for Digital Platform Innovation in the Private Equity Industry
(Master thesis, 2022)Purpose: Digital platforms have out-spun as a powerful tool of digital innovation in today’s competitive business environment. It is reported to disrupt nearly all industries – and to be an enabler of value creation and ... -
Leveraging Twitter data to understand the dynamics of social media interactions on cryptocurrencies
(Master thesis, 2022)Rapid technological change in the last decades has led to the emergence of new platforms and fields such as cryptocurrencies and social media data. Cryptocurrencies are decentralized digital currencies that use blockchain ... -
Lojalitet i nettbutikker: effekter EWOM
(Bachelor thesis, 2014-01-31)Oppgaven tar for seg forholdet imellom fem digitale lojalitetsbyggende faktorer (basert på Zeithaml, Parasuraman og Berrys SERVQUAL-teori) og elektronisk word-of-mouth. Formålet med oppgaven er å undersøke innvirkningen ...