Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
Beslutningsprosesser i B2B-markedet: En casestudie om hvilke faktorer som er avgjørende for avtaleinngåelse hos store, mellomstore og små bedrifter
(Master thesis, 2024)Masteroppgaven tar for seg hva som styrer beslutningsprosesser i B2B-markedet, og hvilke faktorer som har innvirkning ved avtaleinngåelse. Videre har vi sett på hvordan FIT påvirker valg av samarbeidspartner, så vel som ... -
Hvilke salgsferdigheter påvirker salgsprestasjoner for B2C-selgere av abonnementstjenester?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker salgsferdigheter sin påvirkning på B2C- selgeres salgsprestasjon. Selv om det er gjort mye forskning på B2B-selgere, har vi valgt å utforske B2C-miljøet med en antagelse om at selgere av ... -
Offshore Wind Turbine Gearbox Condition Monitoring with Data Cubes and Deep Learning
(Master thesis, 2024)This thesis presents an investigation into the use of deep learning for anomaly detection in offshore wind turbine condition monitoring gearbox data. Focusing on the novel application of convolutional autoencoders integrated ... -
Hvordan reagerer forbrukere på avsløring av deepfake-annonse?: En kvantitativ studie av hvordan avsløring av deepfake-annonse påvirker forbrukeres holdning til annonse og merkevare
(Master thesis, 2024)I en tid hvor deepfake-annonser, avanserte visuelle og auditive manipulasjoner av eksisterende markedsføring, utfordrer forbrukeres oppfatning av sannhet, skapes det utfordringer for forbrukere å differensiere mellom ekte ... -
Det virtuelle speilet: En studie om hvordan unge kvinners selvbilde formes av influenser-markedsføring
(Master thesis, 2024)I første del av masteroppgaven har vi etablert et teoretisk rammeverk basert på tidligere forskning, som legger grunnlaget for vår studie. Vi fokuserer spesielt på teorier og forskning knyttet til sosial sammenligning, ...