Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 1651-1670 of 1974
-
Rocking the Boat: Proposing a Participatory Business Model for News
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The digitization of newspapers has opened up new possibilities for user involvement, yet established practices in the media industry hinder news organisations from fully exploiting the many new opportunities that exist in ... -
The role of accelerators in shaping entrepreneurial identity
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study explores how a Norwegian accelerator influenced the entrepreneurial identity of those accellerated.The importance of entrepreneurial identity, or how entrepreneurs see themselves and their business ventures, is ... -
The role of ERP in business model innovation: Impetus or impediment
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose This research explores the moderating role of Enterprise Resource Planning (ERP) in (Business Model (BM) innovation by comparing two groups of Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) that are still in the process ... -
The Role of Physical Activity in Opioid Substitution Therapy: A Systematic Review of Interventional and Observational Studies
(Peer reviewed; Journal article, 2022)ABSTRACT BACkgROund: Use of physical activity in the treatment and follow-up of people receiving opioid substitution therapy is an understudied area of research. Therefore, the objective of this systematic review was to ... -
Rosa sløyfe-aksjonen: Merkebygging i et veldedig perspektiv
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Royal Park Hostel
(Bachelor thesis, 2017-09-22)Dette prosjektet, er laget med et ønske om å fylle et manglende tilbud i Oslo. Ønske om å lage et hostel, som skiller seg ut, og tilbyr det lille ekstra. Jeg ønsker å bringe frem byggets identitet, og fremme skandinavisk ... -
Russland som marked for norske SME-bedrifter
(Bachelor thesis, 2014-03-25) -
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Salgsfremmende vareeksponeringer i dagligvarehandelen.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Samfunnsansvar i rekrutteringsprosesser: Fra arbeidsledig til månedens ansatt
(Bachelor thesis, 2017)Vår bakgrunn for denne oppgaven er interessen for rekruttering i et større perspektiv der arbeidsgiver tør å satse på arbeidstakere med ulike utfordringer. Vi ønsket å gå i dybden på rekruttering, men samtidig se hvordan ... -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ... -
Det Samiske: sic: en ressurs for reiselivet. Konsekvenser og utfordringer.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Sammenhengen mellom tidsklemmen og kjøp av tjenester
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Den moderne husholdningen har mange oppgaver og aktiviteter som må gjennomføres i løpet av de 24 timene vi har til rådighet hver dag, dette kan lede dem inn i tidsklemmen. Men er realiteten at småbarnsforeldre er så preget ... -
Samskapende sosial innovasjon, en snarvei til et bærekraftig velferdssamfunn?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Velferdsstaten Norge trenger hjelp til å løse fremtidens velferdsbehov. Et av disse problemområdene er rusproblematikken. Statistikken for overdosedødsfall har vært lik de siste årene. Dette indikerer at eksisterende ... -
Samskaping i SpareBank 1 - Hvordan benytter SpareBank 1 seg av samskaping i utviklingen av nye tjenester?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)I denne oppgaven ser vi nærmere på fenomenet samskaping i henhold til SpareBank 1. I korte trekk henviser samskaping til hvordan samspillet mellom bedrift og kunde kan resultere i økt verdi og innovasjon. Formålet med ... -
Samsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning ... -
SANDAKER SENTER : ET NÆRSENTER FOR ALLE - MED FOKUS PÅ MILJØ OG BÆREKRAFT
(Bachelor thesis, 2019)Sandaker Senter ligger sentralt i bydel Sagene i Sandakerveien 59. Bydelen består av Torshov, Sandaker, Bjølsen, Iladalen og Sagene og er en bydel som har gjennomgått en betydelig demografisk endring de seneste årene. ... -
Sanselig Tilstedeværelse: Hvordan materialisere og romliggjøre en opplevelse av ro?
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har målet vært å finne ut mer om hvordan vi sanser og opplever rom og miljøene rundt oss. Med et hovedfokus på hva som kan bidra til en opplevelse av ro. Siden dette ofte er noe som skjer med mennesker ... -
Sansesentralen : Møteplass for synshemmet ungdom
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne oppgaven vil ta for seg utformingen av en møteplass for blinde- og svaksynte ungdommer. Designet har utgangspunkt i sensorisk design, og god universell utforming. Prosjektet baserer seg på Nygårdsgaten 124, eller det ... -
Sapa – en bærekraftig destinasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har valgt en deduktiv metode på hele oppgaven, altså vi gikk fra å finne teori til å teste det ut empirisk. Oppgaven startet med å finne relevant teori, deretter informanter, for så å utarbeide en intervjuguide til ...