Browsing Kristiania Open Archive by Subject "Markedsføring"
Now showing items 41-53 of 53
-
Kvikk Lunsj- nordmenns turkamerat i 75 år
(Bachelor thesis, 2014-01-06) -
Kvinnelige studenters snusvaner
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunn Oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgave i forhold til tid og størrelse, og det er derfor foretatt flere avgrensninger. Slike avgrensninger er tatt på bakgrunn av en kvantitativ undersøkelse ... -
Kvinner, vin og nytelse
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i et nokså tabubelagt tema som har vakt oppmerksomhet i media de siste årene, nemlig vin. Denne leskedrikken har lenge eksistert i norske hjem, og har for mange en sentral rolle i ... -
Ledere og sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunnen for denne oppgaven er interesse og nysgjerrighet rundt hvordan ledere bruker sosiale medier, hvorfor noen lykkes og andre ikke. Vi ønsker å avdekke hva ledere mener skal til for og lykkes i sin bruk av sosiale ... -
En markedsanalytisk oppgave om den norske bakeribransjen
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Sammendrag Med denne oppgaven ønsker vi å undersøke forbrukerens oppfatning av den norske bakeribransjen og hvordan de forskjellige merkene er posisjonert. United Bakeries er et forholdsvis nytt bakeri, men har i de siste ... -
Mikrobryggerienes kamp mot den industrialiserte ølbransjen: En analyse av ølmarkedet i Oslo
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler det norske ølmarkedet og hvordan mindre bryggerier står ovenfor flere barrierer når det gjelder oppstart, lovverk og konkurrerende aktører. Dette spesielt være seg forbudet mod alkoholreklame, og ... -
Norway Rock Festivals Merkebyggingsevne.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
På hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?
(Bachelor thesis, 2017-10-31)Temaet for denne bacheloroppgaven er markedsføring i små, nystartede bedrifter. Vi ønsket å finne ut hvordan små bedrifter kan bruke markedsføring til å styrke sin posisjon i markedet. Bacheloroppgaven er et resultat av ... -
Påvirkningsfaktorer den digitale plattformen Instagram har for markedsføringen av Lofoten som destinasjon
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus har vært på to punkter, Instagram som markedsføringsplattform og bruken av plattformen for Lofoten som destinasjon. Vår problemstilling ble derfor: “På hvilke måter påvirker den digitale plattformen ... -
Personvern og privat data, en utfordring for Google Store Visits i Norge?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ser vi på kundeopplevelsen rundt personvern med spesifikt fokus på sporingstjenesten Google Store Visits. Forskningen i oppgaven studerer prinsippene om personvern og holdningene knyttet til ... -
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
En studie om Mathallen kan forandre forbrukeratferd og dagligvarekjedene i Oslo
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
Suksessfaktorer for Terrengpark
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Vi ønsker med denne oppgaven å se på nisjer innenfor reiselivet. Dette er et tema vi har valgt fordi vi mener nisjer vil bli en god strategi for framtidig norsk reiseliv. For å belyse tema nisje har vi valgt å ta for oss ...