• Gjør meg mett! - med Nutrilett? 

      Johansen, Marte (Bachelor thesis, 2013-12-09)
    • Grønn innflytelse. Bedrifters valg av hotelltjenester 

      Uttisrud, Niklas; From, From; Fehn Olsen, Sander (Bachelor thesis, 2020)
      Bedrifter i dag kjenner stadig mer på presset av å drive mer miljøvennlig. Dette kan føre til nye muligheter for hoteller å drive grønt. Denne oppgaven tar for seg bedrifters kjøpsprosess når de skal velge hotell og ...
    • Humor i reklame - Er du overbevist? 

      Nilsen, Emma; Merg, Andrea Emilie; Myksvoll, Rachel Follesøy (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvilke faktorer som spiller inn på forholdet mellom humor og vareprat. Den går dypere inn på effekter som kommer av humor, da spesielt distraksjonseffekten som en hovedfaktor. Vi ...
    • Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook? 

      Brobakken, Amalie; Jevne, Kim Anthony (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ...
    • Hverdagsapper 

      Fagereng, Aina Elise; Øren, Sondre (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ...
    • Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke? 

      Myhre, Thea Thoresen; Pedersen, Mari; Rosenlund, Stefania (Bachelor thesis, 2013-12-11)
      Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ...
    • Hvilke verdier burde Norge satse på for å bli en sterk merkevare i Kina? 

      Backe, Ida Christine; Lilleby, Caroline Syversen; Engsmyr, Ida Christine (Bachelor thesis, 2012-01-23)
    • Hvilken påvirkning har kvinners eggløsning på forholdet mellom skjønnhetsideal i markedskommunikasjon og holdninger/kjøpsintensjon til slankeprodukter? 

      Nakkeid, Merete (Bachelor thesis, 2013-12-17)
      Denne studien kan bidra til å øke forståelsen for kvinnelig forbrukeratferd, og resultatene har potensialet til å gi et markedskommunikativt skift. Med det menes at dersom eggløsningsfasen har en direkte påvirkning på ...
    • Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal? 

      Arneberg, Emilie; Dahlen, Silje (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne ...
    • Hvordan kan MOOC være en potensiell disrupsjon på campusbasert undervisning? 

      Bjørseth, Terese; Vestlie, Synne Øynes; Johannessen, Camilla Engerdahl (Bachelor thesis, 2017)
      Oppgaven vår er preget av nysgjerrighet for en potensiell endring av utdanningssektoren, etter Massive Open Online Course (MOOC) ble introdusert i USA i 2008. På svært kort tid har MOOC fått oppmerksomhet verden over, ...
    • Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer. 

      Haga, Line Marie; Ugelvik, Andrea Margrethe Henriksen; Kalvik, Lasse (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Denne oppgaven omhandler tema sponsing. Med problemstillingen: “Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer? “For at vi skulle få det fokuset vi ønsket under oppgaven, så valgte vi å ta i bruk noen undertema: ...
    • Hvordan påvirkes kundens lojalitet ved bruk av cult branding? 

      Christensen, Beate; Lian, Ina; Haga, Jeanine (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Ikke alle har krefter 

      Garseg, Iselin; Hermansen, Joachim (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å ...
    • En introduksjon til metodene bloggere bruker for å promotere produkter, og hvordan dette kan påvirke deres lesere. 

      Karlsen, Madeleine; Thoresen, Sylvia Therese; Olsen, Kine Mari (Bachelor thesis, 2013-12-05)
      I denne oppgaven skulle vi se på hvordan forbrukere blir påvirket av eksponering av en produktomtale via sosiale medier, nærmere bestemt blogg. Vi ønsket å få en forståelse av hvordan blogginnlegg er utformet på en ...
    • En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing? 

      Visaggi- Duborgh, Thomas (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      SAMMENDRAG Gjennom denne besvarelsen har jeg sett på hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing med bakgrunn i problemstillingen; ”En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske ...
    • Key Account Management i Atea 

      Strand, Christian; Westby, Henrik; Sandli, Jonas (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      I første del av oppgaven blir problemstillingen for oppgaven presentert og det blir gjort rede for teoretiske prinsipper bak ideen om key account management. Videre følger en presentasjon av bedriften Atea, deres markedsområder ...
    • Kraften bak viljestyrke - Mobilisering av viljestyrke for å ta lederskap 

      Haugen, Camilla; Ledsaak, Tina; Gjestad, Rikke Carlsen (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Dagens samfunn er i stadig utvikling og globaliseringen fører til et tøffere marked for selskapene. Dette fører til at lederyrket blir svært krevende, og spriket mellom gode og dårlige ledere blir mer synlig. Hva er det ...
    • Kreativitet gjennom de siste 50 årene 

      Løvseth, Marthe; Lien, Elin Madelene; Lindberg, Sophie (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Bacheloroppgaven du nå har foran deg handler om kreativitet, mer spesifikt om kreativitet gjennom de siste 50 årene. Vi synes det er spennende å undersøke hva som ligger til grunn for dette temaet og dets betydning for ...
    • Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge. 

      Malmli, Patrick; Kleven, Line Svea; Murberg, Marthe (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ...
    • Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi. 

      Husby, Madeleine; Fylling, Katrine (Master thesis, 2014-10-01)
      Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ...