Blar i Kristiania Open Archive på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 61-80 av 130
-
Hvordan former bærekraftsentreprenører sin entreprenørielle identitet i møte med utfordringer og beslutninger?
(Master thesis, 2023)Denne studien undersøker hvordan identitet og motivasjon er med på å forme identiteten hos bærekraftsentreprenører i møte med utfordringer og beslutninger. World Economic Forum sin risikoanalyse for 2023 (World economic ... -
Hvordan håndtere en merkekrise for å oppnå høyest holdningsverdi hos forbrukerne? : En studie av hvordan forbrukere responderer på ulike merkekriser og responsstrategier
(Master thesis, 2020-05-10)I denne studien tilnærmer vi oss fenomenet merkekriser og responsstrategier. Her skiller vi mellom merkekrisene CSR (corporate social responsibility associations) og ulykker. Hensikten med denne ... -
Hvordan kan mellomledere fremme endringsprosesser i organisasjoner?
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven handler om endringsledelse i konsulentbransjen i Norge. Bakgrunnen for dette temaet er at endringstakten i denne bransjen er økende, dette på grunn av endringer i forbruksmønstre, digitaliseringsprosesser, ... -
Hvordan lærer ledere ledelse?
(Master thesis, 2022)«Jeg vet lite som er så lett å omtale i store ord og så vanskelig å få til i praksis som ledelse» (Arnulf 2020, 7). Ledelse i seg selv er mye forsket på, og da særlig hvordan man bør lede eller hvordan bli en god leder. ... -
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
Hvordan ser norske ledere på digitalisering? : En casestudie i elektrobransjen
(Master thesis, 2020-06)Denne masteroppgaven handler om norske ledere og digitalisering. Det snakkes mye om den fjerde industrielle revolusjon og digitaliseringen både i media og i vitenskapelige artikler. Den fjerde industrielle revolusjon bygger ... -
Hvordan styrke unge voksnes holdninger til forsikring
(Master thesis, 2018-11-01) -
Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes
(Master thesis, 2019)Overforbruk er en utfordring, og særlig da den ekspansive økningen i mengden klær forbrukere eier. Å redusere forbruket er et sentralt utgangspunkt for en mer bærekraftig livsstil. Bekymring for miljøet og interesse for ... -
“Hvorfor varslet du ikke?” En studie om varsling i frivillig sektor
(Master thesis, 2019)Varsling av kritikkverdige forhold på arbeidsplassen har stor verdi - både for den enkelte ansatte, den enkelte organisasjon og for samfunnet som helhet. Likevel viser det seg at mange ansatte i offentlig og privat sektor ... -
“I hvilken grad har innføringen av EPJ i sykehus frigjort tid til pasientbehandling blant sykepleiere?” Et casestudie gjennomført ved et norsk sykehus
(Master thesis, 2019)Problemet: Arbeidsverktøy som helsepersonellet bruker er tungvinte og mangelfulle, og bidrar til dobbeltarbeid og dårlig utnyttelse av ressursene. Undersøkelser som er gjennomført viser at en tredjedel av befolkningen i ... -
I hvilken grad vil rådgivers rang og mellomleders maktstabilitet påvirke graden mellomleder lytter til råd?: En randomisert eksperimentell studie om effektene rådgivers rang og mellomleders maktstabilitet har på grad av rådtakning.
(Master thesis, 2021)We explored the effects of advisor rank and middle manager power stability on advice-taking. Using an experimental vignette methodology, we recruited norwegian-speaking participants over the age of 18, using Qualtrics to ... -
“If you're afraid that you might be replaced by a computer, then you probably can be - and should be” : En masteroppgave om innovasjon i den fjerde industrielle revolusjonen
(Master thesis, 2019)Problem: Hvordan skal virksomheter øke verdiskapning i et globalisert samfunn med sterkere konkurranse og økt implementering av teknologi? Problemstilling: Hvordan kan teknologi/robotisering, relasjonskompetanse og ... -
Innovation during the Covid-19 crisis: an in-depth study of eight companies
(Master thesis, 2022)Over the years, researchers in the field of innovation have debated whether recession and crisis have given organisations opportunities, or limitations for growth. The Covid-19 crisis has now given a unique opportunity to ... -
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Internet of Things (IoT) - Ecosystem and Indoor Climate Dashboard for Visualization in Domestic Homes
(Master thesis, 2020-06)Internet of Things (IoT) has become a ubiquitous ”thing” that we are not aware of. It fits right into daily life as we do our chores, making it simpler without us knowing it in the background. IoT is a ”thing” that digitalizes ... -
IoT for Diabetics: Exploring IoT Adoption Issues
(Master thesis, 2022)An increasing problem worldwide is the number of people living with and dying of critical, chronic diseases. One of these diseases is type 1 diabetes, which, as of today, is uncurable yet treatable through careful and ... -
Jakten på de skjulte faktorene: Årsakene til manglende etnisk mangfold i reklamebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)I denne masteravhandlingen utforskes årsakene til det manglende mangfoldet i Oslos reklamebransje, med fokus på minoriteters studie- og karrierevalg, og reklamebransjens rekrutteringsprosesser. En gjennomgang av tidligere ... -
Kan et karriereutviklingsprogram bidra til å fremme kvinnelige toppledere?: Et kvalitativt studium om kvinners utvikling gjennom karriereutviklingsprogram
(Master thesis, 2021)Kjønnsforskjeller i ledelse er et stadig omdiskutert tema i dagens samfunn, og vi ser at det fortsatt er mangel på kvinnelige toppledere i Norge. Flere ledere og ansatte får i løpet av sin karriere tilbud om, eller oppsøker ... -
Karriereambisjoner – er menn og kvinner egentlig forskjellige?
(Master thesis, 2022)Formålet med studiet er å beskrive i hvilken grad det er forskjeller i karriereambisjoner mellom kjønn i det norske arbeidslivet. Tidligere litteratur hevder at det er gjort mange forsøk på å måle ambisjoner, samt å beskrive ... -
Kjønnsbalanse i ledelse i 2020
(Master thesis, 2020-06)Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ...