• Restaurant Revenue Management – en oppskrift på lønnsomhet? 

      Pedersen, Henriette Emilie Jamtli; Thomassen, Emilie Fjellstad; Weng, Oda Elisabeth (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Restaurantbransjen i Oslo er preget av høy konkurranse om attraktive priser og markedsandeler. For å kunne drive mer lønnsomt finnes det en rekke strategier som kan iverksettes for å øke omsetningen. På bakgrunn av dette ...
    • Revenue management under Covid-19 pandemien: En studie som undersøker hvordan utøvelsen av revenue management har blitt påvirket av Covid-19 

      Hansen, Madelene Rostad; Pettersen, Hannah Thoen (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven har vi valgt å ta for oss utøvelsen av revenue management og hvordan kjerne- og støtteprosesessene i modellen av McGuire (2016) har blitt påvirket som følge av Covid-19 pandemien. Oppgavens formål er å ...
    • Strategisk prising mot ferie- og fritidsmarkedet i Oslo 

      Kjærnes, Karl Jørgen; Salvesen, Maren Kjelsaas (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Denne oppgaven tar for seg fagfeltet Revenue Management og fenomenet strategisk prising for hotellbransjen i Oslo. De siste 15 årene har hotellpriser i Norge stått tilnærmet stille. Mye av forklaringen ligger i økt ...
    • Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner 

      Engelsen, Marlene; Øvretveit Bakken, Maria (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ...
    • Verdier i hotellbransjen 

      Westad, Cecilie Marie Nordber; Banini, Albertine Andrea (Bachelor thesis, 2021)
      Vi er på ingen måte ute etter å finne fasiten på godt lederskap, for det tror vi heller ikke finnes. Vi er nysgjerrige på å finne nye måter å lede på og virkningen av godt lederskap. Formålet med prosjektet er å dykke ...
    • Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge 

      Hansen, Martine Elise; Martinsen Sandvik, Carina; Tvegård, Anne-Sophie (Bachelor thesis, 2020-06-03)
      Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ...